آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۹
اقتصادی
۴

بدون تیتر

اعلام قیمت های جدید خودرو تا پایان سال| جواد تقوی، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل کمیته بررسی قیمت خودرو خبر داد و اعلام کرد: طی دو هفته آینده نتایج این کمیته اعلام می شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه دستور لازم را برای سازمان حمایت و خودروسازان صادر کرده است. خوشبختانه یک کمیته کار بررسی در حوزه خودروسازان شکل گرفته است که طی یکی دو روز آینده فعال می شود و به زودی قیمت های جدید را اعلام می کنیم.

270 پروژه پژوهشی و ثبت 13 اختراع نفتی| با حضور فعال شرکت های خصوصی پژوهشی و دانش بنیان در صنعت نفت، توان دانش بنیان این صنعت چند برابر و حرکت آن در مسیر فناوری های نوین پرشتاب تر می شود. فرزان نیکپور افزود: در یک دهه گذشته، شرکت ها و موسسات دانش بنیان خصوصی با تمرکز بر فناوری، تحقیقات و نوآوری، تاسیس و فعال شده اند که با توجه به گستردگی فعالیت و تمایز آنها با سایر انجمن های ذی ربط، امسال انجمن صنفی خاص خود را تشکیل داده اند.

انتقال 20 درصد مجروحان با وسایل غیرامدادی| شهریار افندی زاده، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده یی کشور گفت: بیش از 77 درصد از کل قربانیان حوادث رانندگی را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند. بالغ بر 4/27 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی راننده و سرنشینان خودروهای حادثه دیده هستند. با توجه به روند افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث بین سال های 80 تا 84 اگر همان روند با همان نرخ پیش می رفت، اکنون آمار 47 هزار کشته بود.