آرشیو یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۶۳۱
سیاست
۳

بروجردی با نقد عملکرد دولت:مطرح کردن هولوکاست فقط هزینه داشت

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در آخرین گفت وگوی خود با باشگاه خبرنگاران درباره مسائل مختلفی در حوزه مسائل امنیتی سخن گفت.

این نماینده اصولگرا در پاسخ به بیشتر سوالات انتقادی را هم متوجه دولت کرد.

بروجردی درباره فرجام پرونده ستار بهشتی گفت: گزارش پرونده مرگ ستار بهشتی 2 بار در کمیسیون قرائت شد و به شهادت وزارت امور خارجه نتیجه این گزارش در عرصه بین المللی هم بسیار تاثیرگذار بوده است، چرا که قرائت این گزارش باعث شد تا رییس پلیس فتای تهران تغییر پیدا کند و قرائت این گزارش مانند آب سرد به آتشی بود که دشمن طراحی کرده بود و می توانست مثل قضیه زهرا کاظمی آن زنده نگه دارد ولی به نظر بنده مساله خاتمه پیدا کرد.

او دلیل مرگ بهشتی را احتمالاترس و نگرانی از شرایط زندان دانست چون براساس گزارش رسمی پزشکی قانونی ضرب و شتم منتهی به مرگ ایشان وجود نداشت و شاید مجموعه استرس ها و فشارهای روانی علت مرگ او بود.

بروجردی دلیل استفاده از لفظ شاید را این دانست که تعبیر گزارش را دقیق به خاطر ندارد.

بروجردی که در زمان وزارت ولایتی معاون وی بود، معتقد است در دوره دولت های نهم و دهم برخی تنش ها بیهوده ایجاد شد مثلادرباره هولوکاست که افکار عمومی اروپا، امریکا یا سازمان ملل نسبت به آن حساس بود. و ما هزینه اش را پرداخت کردیم بدون اینکه سودی داشته باشد، خب چرا شورای امنیت علیه ما بیانیه بدهد، چرا باید کشورهای اروپایی همه ما را محکوم کنند، چه نیازی به این کار بود، به نظر من این اشتباهی بود که واقع شد و برخلاف منافع ملی بود، راهبرد نظام هم در زمان امام خمینی (ره) و هم در زمان مقام معظم رهبری داشتن رابطه خوب با همه کشورهاست، در این قاعده استثنا امریکاست به این دلیل که ما با آنها رابطه نداریم و سیاست آنها علیه ما خصمانه است البته بحث رژیم صهیونیستی جداست چرا که اصلااین رژیم را کشور نمی شناسیم، خب این راهبرد نظام است و ما نباید برخلاف این راهبرد در عمل اقداماتی را انجام دهیم که سیاست راهبردی و کلان نظام دچار خدشه شود که شد.

بروجردی در این مصاحبه به خبرنگاری که درباره این سخن احمدی نژاد که «دولت دهم یکی از دولت های پاک تاریخ است»، گفت این سخن را به حساب مزاح بگذارید.