آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۴
ایران اقتصادی
۵

آمار اشتغال راستی آزمایی می شود

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شروع طرح راستی آزمایی اشتغال ایجادشده خبر داد و گفت: ملاک تسهیلات دهی بانک ها ثبت آمار در سامانه بنگاه هاست.علی اکبر لبافی در مورد اختلاف آمار تسهیلات دهی بانک ها با آنچه در سامانه به ثبت رسیده است، بیان داشت: آمار و اطلاعات سامانه بنگاه های اقتصادی کشور دقیق است و تکلیف شده در قالب این سامانه همه بانک ها و دستگاه ها طرح ها و تسهیلات پرداختی را ثبت کنند.لبافی ادامه داد: برخی بانک ها یا دستگاه ها تعلل می کنند و آمار خود را ثبت نکرده و به همین دلیل اختلاف آمار ایجاد می شود. این مشکل از طرف آن ها و ملاک، اطلاعات ثبت شده در سامانه است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بانکی که ادعا می کند تسهیلات پرداخت کرده باید اطلاعات آن را ثبت کند و در غیر این صورت پذیرفته نیست.

وی درخصوص راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده در کشور گفت: این برنامه از دو هفته پیش به تمامی دستگاه ها و استان ها ابلاغ شده و کار آن در حال انجام است.

لبافی عنوان کرد: به نظر می رسد تا پایان سال این برنامه به طور کامل اجرا و در نهایت اوایل سال آینده آمار دقیق اشتغال ارائه شود.