آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۴
بین الملل
۲۷

در اعتراض به ورود فرستاده اوباما به قاهره مخالفان مصری به سفارت امریکا حمله کردند

مردم مصر در اعتراض به سفر جان کری، وزیر خارجه امریکا به کشورشان با سنگ و کوکتل مولوتف به سفارت امریکا در قاهره حمله کردند و تصاویر کری را به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری المحیط، جمعی از مردم مصر در مخالفت با سفر جان کری، وزیر خارجه امریکا، به کشورشان در مرکز قاهره تظاهرات کردند. شرکت کنندگان که از مخالفان دولت محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر بودند، سفر جان کری به مصر را در حمایت از مرسی ارزیابی و اعلام کردند: واشنگتن با فرستادن کری به قاهره رسما به نظام کنونی مصر مشروعیت می دهد. تظاهر کنندگان همچنین سفر وزیر خارجه امریکا را دخالت امریکا در امور داخلی مصر و حمایت از اخوان المسلمین و نظام حاکم دانستند. آن ها همچنین تصاویر محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر را به شکل هیتلر ترسیم کرده و در این تظاهرات با خود حمل می کردند. شرکت کنندگان شعار می دادند: انقلاب 25 ژانویه مصر در اصل علیه سلطه امریکا و دخالت هایش در مصر انجام شد. جمعی از تظاهرکنندگان مصری نیز با تجمع در برابر سفارت امریکا در قاهره با سنگ و کوکتل مولوتف به ساختمان سفارتخانه حمله کردند.

دیدار اعضای جبهه نجات ملی مصر با وزیر خارجه امریکا

جبهه نجات ملی مصر که از گروه های مخالف تشکیل شده است، در حالی که پیشتر اعلام کرده بود رهبران این جبهه حاضر نیستند با جان کری دیدار کنند، در دیدار با وزیر خارجه امریکا، درباره بازگشت مجدد ارتش این کشور به صحنه سیاسی مذاکره کردند. انتخابات پارلمانی و تلاش برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در مصر موضوعات مطرح شده در این دیدار بودند.