آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۴
تولید
۷

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: اختصاص 12 هزار میلیارد ریال به طرح های تعاونی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پذیرش هزار و 845 طرح تعاونی توسط صندوق توسعه ملی برای نخستین بار و اختصاص 12 هزار میلیارد ریال اعتبار با عاملیت بانک توسعه تعاون خبر داد.

اسدالله عباسی اظهار کرد: با احتساب 12 هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی و همچنین شش هزار میلیارد ریال آورده تعاونگران جمعا 18 هزار میلیارد ریال اعتبار به دست آمده است. به گفته وی این رقم 45 هزار شغل مستقیم و 30 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می کند. عباسی که در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی عکس تعاون، کار و اشتغال سخن می گفت، از افزایش سقف تسهیلات بانک توسعه تعاون به 15 هزار میلیارد ریال در سال آینده خبر داد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قالب تعاون در بخش های اشتغال و تولید نقش موثری داشته و در سال های اخیر روند روبه رشدی را در بخش تعاون به ویژه تعاونی ها شاهد بودیم به نحوی که تا قبل از دولت نهم 80 هزار تعاونی ثبت شده در کشور داشتیم و از زمان دولت نهم و دهم تا کنون 104 هزار تعاونی نیز به ثبت رسیده که نشان می دهد حرکت رو به رشد و در جهت رسیدن به اهداف برنامه بوده است. وی حمایت از اقشار مولد جامعه، کارگران و تعاونگران را از اهم ماموریت ها و برنامه های کاری خود برشمرد.