آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۴
داخلی
۳

مکتب هردمبیلیسم

توصیه می کنم در کنار شناسایی رجل سیاسی، به فکر شناسایی سایر رجل ها هم باشید. مثلا یه بنده خدایی هست که بهش می گن رجل بهداشتی و البته مشکلش اینه که حرف ها و ادعاهاش غیر بهداشتی و غیر پاستوریزه است! یه رجل دیگه هم هست که بهش می گن رجل هوایی! یعنی این که کلا تو هوا و فضا سیر می کنه.

البته بهترین نام برای معرفی مکتب ایشون، مکتب هردمبیلیسم است. یعنی همه چی تو مکتب فکری ایشون پیدا می شه. مثلا تو مکتب فکری ایشون همزمان می شه هم به سران فتنه حمله الکی کرد و هم این که برای حضور در انتخابات برید خدمتشون و مشاوره بگیرید! یا این که دم از اخلاق بزنی و از این که فضای جامعه پر از غیبت و دروغ و... شده اظهار ناراحتی کنی ولی بعدا فایل صحبت هات تو یه جلسه ای بیرون بیاد که به یه وزیر تهمت ضد اخلاقی زدی! البته تهمت زدن در جلسه خصوصی هیچ اشکالی نداره چون احتمال زیاد فایلش بیرون نمی آد و ضمنا تو جامعه پخش نمی شه که بعد بگن چرا جامعه پر از دروغ و... است!

مثلا می تونی دم از شایسته سالاری و مدیریت علمی بزنی و هی به رئیس جمهور طعنه بزنی اما کل همشهریاتو با اتوبوس، قطار و هواپیما برداری بیاری مشغول به کار بشن!

یا می تونی دم از کرامت انسانی بزنی اما با مشت بزنی تو دهن یه خبرنگار بیچاره تا بهش درس کرامت بدی!

یا این که دغدغه ات این باشه که کاندیداها باید با برنامه و مدیریت بیان تو صحنه اما خودت که نامزد شدی سریعا یه لنز بذاری تو چشمت، با پلنگ عکس بگیری و... (البته شاید ایشون قصد داره مشکلات کشور رو از دید دیگر یعنی با لنز نگاه کنه!) ضمنا بعید نیست ایشون جناب پلنگ رو انتخاب کردن که بتونن با مخالفاشون بهتر تعامل سازنده! داشته باشن و تحمل مخالف رو اجرا کنن!

اصلا مکتب هردمبیلیسم واقعا هردمبیله. شما می تونید حزب تکنوکرات های مسلمان حامی حزب کارگر مریخ رو تشکیل بدید! یا حزب نان به نرخ روز خورها رو راه بندازید! و...