آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۸
اقتصاد
۴

جریمه متخلفان اقتصادی 16 برابر می شود

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش ده تا 16 برابری جریمه متخلفان اقتصادی برای افزایش اثربخشی آن، خبر داد.

به گزارش ایرنا، جواد تقوی دیروز در نشستی خبری با اشاره به بحث اثربخشی جرایم بیان کرد: دولت این امر را اصلاح کرده و لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی تحویل داده است که امیدواریم برای ایجاد بحث بازدارندگی جرایم، این لایحه هرچه زودتر تصویب شود.

وی در مورد کاهش قیمت خودرو نیز بیان کرد: اگر تولید از نقطه سربه سر عبور کند و خودروسازان با افزایش تولید مواجه شوند، امکان تعیین قیمت های مناسب وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان حمایت در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس جمهور به موضوع خودرو ورود کرد، گفت: خودروسازان مکلفند براساس مصوبه قبلی دولت در مورد قیمت گذاری خودرو کار خود را ادامه دهند و تا زمانی که دستورالعمل جدید اعلام شود، دستورالعمل قبلی پابرجاست.

تقوی افزود: طبق دستورالعمل های صادره تا یکم اسفند امسال قرار بر این بود که خودروسازان براساس قیمت های سابق، یعنی پیش از ابلاغ دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو که اوایل بهمن ابلاغ شد، کار را ادامه دهند و از این تاریخ به بعد قیمت های جدید ملاک قرار گیرد.وی گفت: با شورای رقابت در رابطه با قیمت گذاری جدید خودرو همکاری خواهیم داشت که امیدواریم در جلسه های آینده بتوانیم کار را نهایی کنیم.وی خاطرنشان کرد: دستوری که رئیس جمهور در زمینه کاهش قیمت خودرو صادر کرد، در واقع به منزله همکاری تنگاتنگ میان دستگاه ها در این خصوص بود که بر این اساس، مقرر شد در قالب یک ستاد تمام دست اندرکاران خودرو کنار هم قرار گیرند.