آرشیو چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۸
جامعه
۱۷

اختصاص 2000 میلیارد تومان برای پرداخت عیدی بازنشستگان

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اختصاص مبلغ 2000 میلیارد تومان در رابطه با عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی افزود: با تلاش های انجام شده، عیدی مستمری بگیران در زمان تعیین شده پرداخت شد و دریافت آن توسط مستمری بگیران طبق روال سابق برای جلوگیری از ازدحام در بانک ها براساس حروف الفبا انجام می شود.

به گزارش مهر، علیرضا رخشنده رو از آغاز پرداخت عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا از روز گذشته خبر داد و گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران از روز گذشته در شعبه های بانک رفاه در سراسر کشور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ازدحام در بانک ها، بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور می توانند براساس حروف الفبا برای دریافت حقوق و عیدی خود به بانک مراجعه کنند.

رخشنده رو، پرداخت مطالبات داروخانه ها، پزشکان و مراکز تصویربرداری طرف قرارداد تامین اجتماعی را از برنامه های این سازمان برشمرد و گفت: مبلغ 350 میلیارد تومان برای این منظور در هفته گذشته به استان ها اختصاص و پرداخت شده است که با این پرداخت، مطالبات این گروه از مجموعه های طرف قرارداد با تامین اجتماعی به طور کامل تسویه می شود و تامین اجتماعی تا پایان سال جاری، هیچ بدهی بابت اسنادی که رسیدگی شده به آنها نخواهد داشت.

وی درباره پرداخت مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های دولتی از تامین اجتماعی نیز توضیح داد: با توجه به این که سازمان تامین اجتماعی بابت تحویل دارو، از این مراکز درمانی مطالبات زیادی دارد و میزان مطالبات و بدهی در یک تراز قرار دارند، براساس مذاکرات صورت گرفته با سرپرست محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کارگروهی در این رابطه تشکیل شده و در حال بررسی راهکاری برای تهاتر این مطالبات هستند که با تهاتر این دو موضوع طلب و بدهی تسویه می شود.