آرشیو شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۲۸۹۲
بورس کالا
۱۵

خبر

رییس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران تاکید کرد: ایجاد مرکز تحقیقات جامع صنعت فولاد ضروری است

رییس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران گفت: با توجه به ارتقای سطح دانش فنی و بومی سازی بسیاری از تجهیزات و قطعات در کشور، ایجاد مرکز تحقیقات جامع صنعت فولاد ضروری است.

به گزارش ایرنا، عباس نجفی زاده اظهار کرد: مطرح کردن فولاد ایران در سطح جهانی و بین المللی نیازمند تاسیس مرکز تحقیقات فولاد است که با راه اندازی آن، علاوه بر ایران تمام خاورمیانه تحت پوشش قرار خواهد گرفت. نجفی زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اکنون پتانسیل ایجاد مرکز تحقیقات فولاد را دارد و در این زمینه باید حرکت خود را تسریع کند. به گفته وی، در صورت برنامه ریزی های لازم و تامین به موقع بودجه، می توان در زمان کمتری شاهد تاسیس مرکز تحقیقات فولاد ایران بود.

بر اساس گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان داخلی در سال های اخیر، بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد را بومی سازی و وابستگی این اقلام به خارج را قطع کرده است.

عملیات اجرایی مجتمع فولاد خمین آغاز شد

مدیرعامل مجتمع فولاد خمین پنج شنبه در مراسم عملیات اجرایی مجتمع تولید فولاد خمین گفت: عملیات اجرایی فاز اول این مجتمع در محور خمین به گلپایگان در زمینی به مساحت 20 هکتار با سرمایه گذاری ثبتی 266 میلیارد ریال آغاز شده است.

به گزارش «ایرنا» محمدرضا دادور افزود: در فاز اول مجتمع فولاد خمین تولید 200 هزار تن آهن اسفنجی، فاز دوم 200 هزار تن ذوب فولاد و در فاز سوم تولید 400 هزار تن ورق عریض در سال تولید خواهد شد. وی ورق های تولیدی را در عرض سه تا چهار و نیم متر و طول 24 متر بیان و خاطرنشان کرد: ورق های تولیدی این مجتمع در کشتی سازی کاربرد خواهد داشت. دادور با بیان اینکه فاز اول مجتمع فولاد خمین تا دو سال آینده بهره برداری می شود، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مجتمع برای شش هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد. نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان تجربه های تلخی از کلنگ زنی پروژه هایی دارند که برخی از آنها اجرایی نشده است. محمدابراهیم رضایی افزود: جای امیدواری است که این پروژه بزرگ با مشارکت ناجا که سربازان امام راحل هستند، اجرایی می شود.