آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۷۰
سیاسی
۲

آسیب شناسی فعالیت احزاب در برنامه دیروز، امروز، فردا

برنامه دیروز امروز فردا با حضور اسدالله بادامچیان، عضو حزب موتلفه اسلامی و کاظم جلالی، رئیس فراکسیون رهروان ولایت و عبدالحسین روح الامینی، عضو شورای عالی جبهه ایستادگی به بررسی نقش احزاب و گروه های سیاسی در برگزاری گسترده و قانونمند انتخابات پرداخت.

به گزارش مهر بادامچیان در این برنامه که همچون روال همیشه پنجشنبه شب از شبکه سوم سیما پخش شد، در پاسخ به این پرسش که چرا رای مردم به سمت نامزدهای مستقل رفته است، گفت: من این را قبول ندارم. بعد از انقلاب کسانی که رای آوردند، اگر مستقل بودند، مشکل آفرین شدند. وی افزود: فردی مثل شهید رجایی که عضو حزب بود، خیلی خوب عمل کرد، رهبر معظم انقلاب هم دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بودند. آقای هاشمی هم عضو هیات موسسین حزب جمهوری اسلامی بودند. اما از وقتی که به افراد مستقل رسیدیم به مشکل خوردیم، چون پشتوانه حزب را نداشتند.

کاظم جلالی هم در پاسخ به همین پرسش گفت: اگر روسای جمهور از کانال حزب و تشکل عبور کنند و با برنامه و تیم باشند، قطعا موفق تر خواهند بود. ولی ما حزب نداریم و از میان روسای جمهور گذشته فقط دو رئیس جمهور عضو حزب بودند.

عبدالحسین روح الامینی، عضو شورای عالی جبهه ایستادگی در ادامه برنامه در گفت وگویی تلفنی اظهار کرد: کارکرد احزاب و جریانات، برنامه ریزی، نظارت و روشنگری در کنار تربیت کادر مدیریتی است. وی افزود: مهم ترین نکته در بحث انتخابات، برنامه، تیم و مباحث مدیریتی است.

روح الامینی ادامه داد: متاسفانه ما الان شاهد حملات ناجوانمردانه افراد داوطلب و احزاب حاشیه آنها به یکدیگر هستیم که این موضوع خیلی بی انصافی است. به نظر می رسد باید به سمت مباحث برنامه ای برویم. گروه ها باید از قدرت طلبی، استبداد رای و عدم پاسخگویی جلوگیری کنند.