آرشیو چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۳۶۸۰
ایران
۱۵

اجرای طرح پایش سلامت در اردبیل

استاندار اردبیل از آغاز غربالگری فشار خون از چهاردهم اردیبهشت در سطح استان خبر داد.

اکبر نیکزادظهار کرد: طرح بزرگ غربالگری فشار خون و تعیین تناسب بدنی افراد بالای 30 سال همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز به مدت پنج روز اجرا می شود.

نیکزاد افزود: طرح غربالگری فشار خون به عنوان یک طرح ملی با محوریت و همکاری صد هزار پرستار به صورت افتخاری و داوطلبانه به سنجش فشار خون و تناسب اندام افراد جامعه خواهند پرداخت.وی خاطرنشان کرد: باید در این خصوص، فرهنگ برخورد با این بیماری از سوی دست اندرکاران امر در بین مردم نهادینه شود.

رئیس شورای سلامت استان با اشاره به این که با تغییرات ساده در سبک زندگی می توان از افزایش فشار خون پیشگیری کرد، افزود: اقدامات درمانی پرهزینه و کم بازده بوده و در مقابل طرح های بهداشتی مانند سنجش فشار خون، کم هزینه و پربازده است.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت این طرح که با سلامت آحاد جامعه سر و کار دارد، تمامی مسئولان استانی و شهرستانی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح در هرچه بهتر اجرا شدن این طرح ارزشمند مشارکت و همکاری مطلوبی با عوامل اصلی اجرایی داشته باشند.

فرهاد پورفرضی هدف از اجرای طرح را شناسایی افراد مشکوک به فشار خون بالاو اضافه وزن عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح، میزان امید به زندگی و شادابی و نشاط افراد جامعه را افزایش می دهد و هزینه های گزافی را که برای درمان بیماری های غیرواگیر صرف می شود کم می کند.