آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۸
استان ها
۲۳

اعطای 90 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی خراسان جنوبی

محبوبه قاسم زاده

دنیای اقتصاد – بیرجند: مدیر بانک توسعه صادرات خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بیش از 90 میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی به فعالان اقتصادی استان اعطا شده است.

کیوان منوچهری گفت: در سال گذشته به 25 نفر از متقاضیان حقوقی و حقیقی که عمدتا از واحدهای تولیدی هستند، تسهیلات ارزی و ریالی از محل منابع این بانک پرداخت شده است.

مدیر بانک توسعه صادرات خراسان جنوبی برنامه ریزی عملیاتی برای سهم بندی تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی را مهم ترین اولویت در برنامه های سال جاری این بانک عنوان و اظهار کرد: بانک توسعه صادرات در نظر دارد خدمات به بخش های مختلف اقتصادی را با یک توزیع منطقی و حساب شده در بخش های مختلف از جمله خدمات فنی مهندسی شامل انرژی، ساختمان، پتروشیمی و همچنین صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات در سطح داخلی و بین المللی عرضه کند. منوچهری ادامه داد: همچنین این بانک با در نظر گرفتن ظرفیت های صادراتی کشور در هر مقطع زمانی برنامه ریزی داشته که در کدام بخش و به چه میزانی حضور یابد و به گونه ای نشود که فعالیت های بانک در بخش های بیشتر یا در سایر بخش ها مغفول واقع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته هیچ کدام از مصوبات اعتباری در استان به دلیل کمبود منابع معطل نمانده است، گفت: با توجه به اینکه این بانک تخصصی و توسعه ای است عنایت ویژه مرکز در تامین منابع تسهیلاتی ضروری به نظر می رسد.

مدیر بانک توسعه صادرات خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی این بانک در بیرجند در بهمن ماه سال 89، گفت: این بانک توانسته از طریق تامین مالی فرآیند صادرات، فضای جدیدی را برای علاقه مندان به صادرات کالابه خارج از کشور فراهم کند.