آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۸
بازار دیجیتال
۲۵
روی خط

معاون وزیر صنعت و معدن خبرداد

رتبه8 ایران در زمینه آمادگی الکترونیکی در منطقه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رتبه 8 ایران در میان کشورهای منطقه در زمینه آمادگی الکترونیکی خبر داد و گفت: تدوین شاخص های توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صادق مفتح، جاری شدن تجارت و اقتصاد الکترونیکی در کشور را از وظایف سنگینی عنوان کرد که بر دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده و گفت: کاهش هزینه مبادلات، توانمندسازی بنگاه های تجاری و افزایش زمینه اشتغال در کشور از جمله موضوعاتی است که اهمیت مقوله تجارت و اقتصاد الکترونیکی را مضاعف کرده است.

مفتح با اشاره به نیازمندی به تجارب کشورهای دیگر در مقوله بررسی شاخص های توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی گفت: گزارش نهادهای بین المللی از رتبه قابل قبول ایران در زمینه تجارت و اقتصاد الکترونیکی حکایت دارد؛ به نحوی که در منطقه غرب آسیا، ایران دارای رتبه مناسبی است اما این وضعیت متناسب با ظرفیت های موجود نیست و باید با گزارش دهی منظم از این مقوله، رتبه ایران را بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: در بحث توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی با شاخص های مختلفی همچون میزان آمادگی الکترونیکی مواجه هستیم که از این حیث ایران در میان کشورهای جهان رتبه 101 و در میان کشورهای منطقه رتبه 8 را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور فناوری اطلاعات بزر گ ترین نگرانی فعلی تجارت الکترونیک را اقتصاد دولتی که در 50 سال اخیر بر کشور حاکم بوده است عنوان و خاطرنشان کرد: اگرچه تجارت الکترونیک با محوریت دولت، سریع تر به انجام می رسد، اما باید با انتقال وظایف از بخش دولتی به بخش خصوصی، زمینه تحقق تجارت الکترونیک را در لایه بخش خصوصی فراهم کنیم.