آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۷۹
جهان
۶

واکنش ها به ویدئوی انزجارآمیز

انتشار ویدئویی که نشان می دهد یکی از فرماندهان نیروهای مخالف دولت سوریه قلب سربازی مرده را از سینه خارج و به دندان می کشد با واکنش های جهانی روبرو شده است.

ائتلاف اصلی مخالفان بشار اسد در سوریه اعلام کرده که ابوصقار (کسی که گفته می شود فرمانده گروهی از مخالفان در شهر حمص است) را «زندانی و محاکمه» می کند.

با این وجود، ندیم حوری، محقق و ناظر سازمان دیدبان حقوق بشر در امور سوریه می گوید: «محکوم کردن به تنهایی کفایت نمی کند. نیروهای مخالف بشار اسد باید به طور جدی برای جلوگیری از تکرار وقایعی اینچنین اقدام کنند.»

در همین حال، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با «رقت بار و سبوعانه» توصیف کردن آنچه در ویدئوی «خوردن قلب» دیده می شود، از رهبران نیروهای مخالف دولت در سوریه خواسته که با اقداماتی فوری مانع از وقوع «جنایاتی» اینچنین و «شکنجه یا اعدام» اسیران شوند.

در این ویدئو که هنوز نمی توان صحت آن را مستقلاتایید کرد، فردی دیده می شود که سازمان دیدبان حقوق بشر (مستقر در امریکا) وی را ابوصقار، فرمانده گروهی شبه نظامی معرفی کرده که نام خود را «بریگاد عمر فاروق» گذاشته اند. گفته می شود گروه عمر فاروق تحت امر خالد حمد (ملقب به ابوصقار) حدود؟ هزار نیروی شبه نظامی در اختیار دارد.