آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۲۱
بازار دیجیتال
۲۵

زنگ خطر ورود تکنولوژی های دست دوم چینی

یک کارشناس ارتباطات با تاکید بر محدودیت های مالی و قانونی که در کشور وجود دارد اعلام کرد: ورود تکنولوژی دست دوم و سوم با برند های چینی زنگ خطری مهم برای کشور است.

محمد سلطانی فرد، در گفت وگو با ایسنا گفت: توجه به موضوع امنیت جاده ها در شعار امسال اتحادیه جهانی مخابرات و افزایش تکنولوژی خودرو باعث بالارفتن سطح توجه در کشور هایی که آمار مرگ ومیر بالایی در تصادفات جاده ای دارند شده است، به طوری که کشور هایی که کمتر به حوزه تکنولوژی توجه می کنند جلب شود.

وی افزود: برای اولین بار در ایران شاهد پایین آمدن میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی به رقم زیر 20 هزار نفر بوده ایم و این مساله ای نیست به جز افزایش تکنولوژی در فضای پلیسی و راهنمایی و رانندگی کشور و این نشان دهنده آن است که هرچه بیشتر از تکنولوژی استفاده کنیم می توانیم به کاهش تصادفات کمک کنیم. سلطانی فرد در ادامه درباره بهبود وضعیت فن آوری اطلاعات در ایران تاکید کرد: باید باور کنیم که تکنولوژی در تمامی ابعاد زندگی بشر تاثیر گذار است و مسوولان کشور باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند، به طوری که دولت تسهیلات بیشتری را برای ورود تکنولوژی های جدید تر به کشورمان باز کند. وی افزود: متاسفانه به دلیل محدودیت های مالی و قانونی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، تکنولوژی های دست دوم و سوم با برند های چینی وارد کشورمان می شود و این مساله زنگ خطر بسیار بالایی برای کشور است.سلطانی فرد در پایان تاکید کرد: بالابردن سواد رسانه ای و اطلاعاتی مردم از جمله کارهایی است که در این حوزه به شدت نیازمند توجه است.