آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۲۱
بازار دیجیتال
۲۵
از آن سو

آسیایی ها، موفق ترین افراد در دنیای بازی های رایانه ای

سیزدهم اکتبر 2012 یک روز گرم و آفتابی در شهر لس آنجلس بود که طی آن 8 هزار نفر در زمین بسکتبال دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دور هم جمع شدند تا نبرد دو تیم از برترین بازیکنان بازی های رایانه ای جهان را به صورت زنده ببینند.

به گزارش «ایتنا»، این دو تیم در محبوب ترین بازی اکشن و استراتژی جهان موسوم به League of Legends با یکدیگر به رقابت پرداختند و در آن روز بیش از 2/8 میلیون نفر از سراسر جهان در سایت اینترنتی مخصوص این بازی و سایت هایی مانند Twitch.tv حضور یافتند تا نبرد این دو تیم را به صورت زنده مشاهده کنند.

برنده این مسابقه تیم Taipei Assassins بود که در نهایت توانست جایزه یک میلیون دلاری را به خانه ببرد و در نهایت قاره آسیا عنوان برترین بازیکنان رایانه ای جهان را از آن خود کرد. کسب درآمد از انجام بازی های رایانه ای یک شغل پردرآمد محسوب نمی شود، اما برای آن دسته از افرادی که ساکن شرقی ترین منطقه کره زمین هستند، این فضا به یک منبع جدی برای کسب درآمد و انجام زندگی روزمره تبدیل شده است.

برای مثال، «جانگ مین چول» (Jang Min Chul) یکی از بهترین بازیکنان بازی StarCraft 2 در جهان که ساکن کره جنوبی است، از زمان عرضه این بازی در سال 2010 تاکنون بیش از 365 هزار دلار را با انجام این بازی از آن خود کرده است.

کارشناسان می گویند که در حال حاضر بازی های رایانه ای آخرین روزهای عمر خود را سپری می کنند و به جای آن کاربران سراغ بازی های آنلاین و گروهی رفته اند و در این میان آسیایی ها به عنوان موفق ترین افراد در دنیای بازی های رایانه ای مطرح شده اند.