آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۴
سیاست
۳

گزیده اخبار

نیروگاه بوشهر در آینده بسیار نزدیک راه اندازی می شود

رئیس شرکت روس اتم گفت: نیروگاه اتمی بوشهر ایران می تواند در آینده بسیار نزدیک راه اندازی شود ولی از تاریخ معینی نام نبرد.

سرگئی کرینکو افزود: «من هرگز تاریخ معینی را بیان نمی کنم زیرا همیشه گفته ام که امنیت مطلق اولویت اصلی ماست. بالاخص این که نیروگاه از طرف ایران بازرسی می شود. ما به این واقعیت که بوشهر اولین نیروگاه اتمی ایران است با تفاهم کامل برخورد می کنیم.» مجتمع دولتی «روس اتم» در اواسط آوریل اعلام کرده بود فعالیت مربوط به به کارگرفتن نیروگاه درتولید برق برای کشور در مرحله نهایی قرار دارد.

کرینکو در پاسخ به این سوال که آیا نیروگاه بوشهر می تواند در فصل تابستان راه اندازی شود گفت: امیدوار است این امور «خیلی زودتر از آن رخ دهد.»

ایران از نزدیک روند انتقال پ. ک. ک به شمال عراق را دنبال می کند

به گزارش روزنامه حریت - چاپ ترکیه، عباس عراقچی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در حاشیه سفر یک روزه خود به آنکارا گفت: ایران از نزدیک روند انتقال برخی از اعضای گروه پ. ک. ک را به شمال عراق دنبال می کند. اکنون در مرزها تحولات جدیدی رخ داده است و ممکن است کشورها از این تحولات احساس نگرانی کنند. برای انجام روند انتقال گروه پ. ک. ک به خارج از ترکیه می بایست از حکومت مرکزی ایران و عراق اجازه گرفته می شد. وی با بیان این که خواهان حفظ یکپارچگی عراق است افزود: درباره روند انتقال پ. ک. ک تنها اجازه از حکومت مستقل کردستان خواسته شده در صورتی که می بایست از دولت مرکزی عراق اجازه گرفته می شد.