آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۴
پیشرفت
۶

تجهیز 23 سازمان به سامانه تجارت الکترونیک

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری، از توسعه الکترونیک فعالیت های گمرک کشور خبر داد. احمد بزرگیان با بیان این که تاکنون بیش از 23سازمان مرتبط با حوزه تجارت به سامانه یکپارچه الکترونیک مجهز شده اند، گفت: 17 سامانه برای تجارت الکترونیک طراحی شده تا ضمن افزایش قابلیت کنترل لحظه به لحظه بر واردات و صادرات مجموعه ای به هم پیوسته از آن به طور آنلاین در اختیار مدیریت قرار گیرد.

به گفته وی، سازمان های گمرک، استاندارد، دامپزشکی، بهداشت و درمان همچنین سازمان های مرتبط دیگر با حوزه تجارت نظیر سازمان انرژی اتمی به تناسب نوع کالای خود مجهز به سامانه یکپارچه الکترونیک شده اند.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت بالای توسعه الکترونیک در بخش تجارت خارجی عنوان کرد: تا پایان برنامه پنجم باید 30 درصد تجارت خارجی و 20 درصد تجارت داخلی الکترونیک انجام شود. بزرگیان به گسترش فعالیت های الکترونیک در سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: این برنامه از سال گذشته در سازمان امور مالیاتی عملیاتی شد به طوری که اظهار نامه های مالیاتی در چارچوب بخش الکترونیک و از طریق درگاه واحد دفاتر پیشخوان انجام شد که ضمن افزایش حجم اظهارنامه ها و شکستن پیک زمانی شفافیت را نیز افزایش داد. وی خاطرنشان کرد: در صورت فعال شدن سامانه اصلی مالیات، کنترل مالیات ها از طریق اظهارنامه مودیان به اظهارنامه از سوی دولت منتقل می شود به عبارتی دولت میزان فعالیت و مالیات متناسب با آن را اعلام خواهد کرد و افراد در صورت اعتراض می توانند آن را اعلام و مورد بررسی قرار دهند.