آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۴
پایتخت
۲۸

فرهنگ شهر

گلباران مزار 1400 شهید شهریار

به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام در هشت سال دفاع مقدس مزار یک هزار و 400 شهید در شهرستان های شهریار و ملارد غبارروبی، عطرآگین و گلباران شد.

این مراسم در مرقدهای مطهر امامزاده ابراهیم(ع) ملارد و امامزاده اسماعیل(ع) شهریار و با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در این مراسم فرمانداران شهریار و ملارد، ائمه جمعه و جماعت، بسیجیان، آزادگان سرافراز، ایثارگران و جانبازان، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جوانان علاقه مند به فرهنگ ایثار و شهادت و مردم مومن شهریار و ملارد با قرائت فاتحه و نثارگل بر مزار شهیدان با آرمان های امام شهدا تجدید میثاق کردند.

جشن میلاد حضرت علی(ع) در ری برگزار شد

جشن میلاد با سعادت امام اول شیعیان، حضرت امیرالمومنین علی(ع) پنجشنبه دوم خرداد ماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد

در شب میلاد با سعادت حضرت علی(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم مولودی خوانی در مصلای بزرگ ری، با سخنرانی حجت الاسلام جان نثاری و مداحی آقای غلامرضازاده برگزار شد. همچنین همزمان با این ایام به همت مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، دوره آموزش تخصصی حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در تابستان 92 برگزار خواهد شد. علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند از 11 تا 23 خردادماه همه روزه صبحها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 14 الی 16 با مراجعه به مرکز آموزش قرآن کریم واقع در صحن مصلای آستان مقدس نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

2 هزار هکتار جنگلکاری سالانه در پایتخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: برای جلوگیری از تصرفات و تجاوزات به عرصه های منابع طبیعی استان، سالانه معادل 2 هزار هکتار جنگلکاری ایجاد می شود.

غلامعباس عبدی نژاد افزود: این جنگلکاری ها در نواحی حساس و مناطقی مانند شمال شهر تهران و دامنه های البرز که به توسعه فضای سبز احتیاج دارند، ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مطالعات و بررسی ها در این خصوص انجام شده و پیگیر اقدامات اجرایی این امر مهم هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تاکید بر نقش جنگل ها در کاهش آلودگی هوای تهران اضافه کرد: علاوه بر آن جنگلکاری یک اقدام حفاظتی است و ضریب حفاظتی را افزایش می دهد.