آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۴
ایران شوک
۲۲
شوک قضایی

رد اتهام محاربه عاملان قتل جواهرفروشی

گروه شوک: با تصمیم دیوانعالی کشور پرونده دزدان یک طلافروشی در مجیدیه تهران که مجموعه ای از تبهکاری ها را در پرونده جنایی خود دارند برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فرستاده شد.

سردسته باند مرد 30 ساله ای به نام علی که از تبهکاران حرفه ای است غروب روز نوزدهم مردادماه سال 89 به اتفاق دو نفر از همدستانش با نقاب به چهره هایشان وارد یک طلافروشی در مجیدیه شمالی شدند. آنان پس از ایجاد رعب و وحشت 8 کیلوگرم طلارا سرقت کردند و برای جلوگیری از تعقیب صاحب طلافروشی گلوله ای به طرفش شلیک کردند که به او اصابت نکرد.

دزدان نقابدار پس از خروج از مغازه با چند رهگذر روبه رو شدند که قصد دستگیری شان را داشتند اما تبهکاران با تیراندازی به فرار ادامه دادند. در این تیراندازی 4 نفر از رهگذران مجروح شدند و به بیمارستان انتقال یافتند که یکی از آنان بر اثر خونریزی شدید جان سپرد. پلیس در جریان تعقیب و گریز یکی از سارقان را دستگیر کرد ولی 2 نفر دیگر موفق به فرار شدند. پس از مدتی یکی دیگر از دزدان به دام افتاد و سرانجام علی سرکرده باند را هم شامگاه روز دهم اردیبهشت ماه سال 90 دستگیر کردند. در جریان بازجویی علی به قتل دیگری در کرج اعتراف کرد و بررسی ها نشان داد وی مدتی پیش در یکی از شهرهای غرب کشور با مقدار زیادی مواد مخدر دستگیر شده بود که به دو بار حبس ابد محکوم شده اما با سپردن وثیقه از زندان بیرون آمده و فراری شده است.

در ادامه پرونده برای رسیدگی به اتهام قتل و مجروح کردن رهگذران به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات دادگاه کیفری پس از محاکمه متهمان، علی را به دو بار قصاص، شلاق و زندان محکوم کردند. همدستانش هم به پرداخت دیه و زندان محکوم شدند.

بخشی از پرونده در رابطه با سرقت مسلحانه با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارجاع شد اما قاضی دادگاه انقلاب محارب بودن متهمان را رد کرد و پرونده را برای رفع اختلاف درباره محاربه متهمان به دیوان عالی کشور فرستادند.

قضات دیوان عالی کشور هم پس از بررسی پرونده، نظر دادگاه انقلاب را قبول کردند و پرونده برای رسیدگی به اتهام سرقت مسلحانه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا محاکمه متهمان در این دادگاه آغاز شود.