آرشیو چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۱۷۴۵
هنری
۱۱

برای آلودگی صوتی و هوا

مهرجویی «تهران» را ترک کرد

شرق: «داریوش مهرجویی» که امروز دومین فیلمش با موضوع پاکسازی طبیعت یعنی «چه خوب که برگشتی» روی پرده سینماها می رود، تهران را به دلیل آلودگی هوا ترک کرده است و به شهری رفته است که قصد داشت به عنوان عضو شورای شهر آن نامزد شود؛ یعنی محمدشهر کرج. شهری که می گوید آرامش دارد. مهرجویی به ایلنا، گفته است: «از زندگی در تهران خسته شده بودم زیرا هم من و هم خانواده ام در تهران با آلودگی هوایی و صوتی روبه رو بودیم و آلودگی موجود در شهر ما را اذیت می کرد و آرامش نداشتیم. این آلودگی ها بسیار وحشتناک بود.»

داریوش مهرجویی مدتی است که به منطقه محمدشهر کرج علاقه مند شده است. در زمان ثبت نام شوراهای اسلامی شهر هم، تصمیم داشت از طرف این شهر نامزد شود و در انتخابات شرکت کند که منصرف شد. اما در مورد نقل مکانش گفته: «منطقه محمدشهر؛ منطقه زیبایی است البته خود شهر محمدشهر امکانات زیادی ندارد و من در جلساتی که با مسوولان درباره محیط زیست داشتم به عنوان یک همشهری و شهروند، مطرح کردم که با توجه به نام این شهر که از نام گرامی پیامبر اسلام(ص) گرفته شده است؛ باید امکانات بهتر و بیشتری داشته باشد.»

او گفته است که: «قصد دارم اگر کاری از دستم بربیاید برای بهترشدن این شهر انجام دهم.»

البته دفتر کار کارگردان «هامون» همچنان در تهران است؛ او در صورت لزوم به پایتخت خواهد آمد. فیلم «چه خوبه برگشتی» از امروز در گروه سینمایی استقلال، اکران می شود. این فیلم داستان دکتری است که بعد از سال ها به ایران باز می گردد و در مواجهه با همسایگانش قرار می گیرد. در این فیلم مهناز افشار، حامد بهداد و رضا عطاران بازی می کنند. این فیلم نیز مانند نارنجی پوش در مورد موضوعات محیط زیستی است. او درباره آخرین وضعیت اکران فیلم خود گفت: من از جزییات و روند اکران آگاه نیستم اما تصور می کنم که سازندگان فیلم تصمیم گرفتند و ترجیح دادند که فیلم در این موقعیت اکران شود.