آرشیو شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۰
ایران شوک
۲۳

کوهپیمایی عجیب روی پل پرخطر 700 ساله

گروه شوک: گروهی از گردشگران چینی به همراه بومیان منطقه دست به کوهپیمایی خطرناکی در استان شآنشی چین زدند. آنچه این کوهپیمایی را از دیگر کوهنوردی ها متمایز می کند مسیر صعب العبور آن بود که هر آن احتمال سقوط کوهنوردان وجود داشت. گردشگران از روی تخته هایی عبور کردند که 700 سال پیش به این کوه وصل شده بود و طناب هایی برای حفظ تعادل کوهنوردان به آن بسته بودند.

گردشگران می بایست عمودی از کنار کوه می گذشتند و برداشتن یک قدم اشتباه مرگ هر یک از آن ها را در پی داشت. افسانه ها حاکی است در گذشته های دور هر کس که می توانست از این مسیر خطرناک عبور کند در قله کوه به «زهد و جاودانگی روحی» دست می یافت. برخی می گویند زاهدان بسیاری پس از رسیدن به قله همان جا مانده اند و به زندگی خود ادامه داده اند و دیگر بازنگشته اند. کوه مورد نظر با نام Huashan (هوآشان) در استان شآنشی، بین دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است که یکی از 5 کوه بزرگ چین محسوب می شود.

این راه پرخطر در دل کوه در دوران سلسله یوان توسط شخصی به نام یوان خی و دانش آموزانش ساخته شده و حدود 40 سال برای تکمیل این راه وقت صرف کرده اند. قله این کوه مکانی مقدس برای انجام مراسم روحانی است با وجودی که اقدامات ایمنی در این نقطه انجام شده اما همچنان تلفاتی در مسیر عبور پیش می آید.