آرشیو شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۹۶
اقتصادی
۴

بدون تیتر

رونق بازار سیاه برنج

غلامرضا خانکشی پور، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج نسبت به رونق بازار سیاه برنج و تکرار فرجام شوم گندم برای این محصول هشدار داد و گفت: دولت باید استراتژی حمایت از تولید و پویایی بخش خصوصی را برای خودکفایی برنج در دستور کار خود قرار دهد. دولت باید با حمایت همه جانبه خود و تخصیص کامل بودجه برای اجرای سند راهبردی خودکفایی برنج تلاش کند.

تعرفه تلفن همراه گران نشد

برخی از مشترکان همراه اول این روزها از رقم قبض هایی که برای اردیبهشت ماه شان صادر شده گلایه دارند و بر این باورند که قبض آنها به مراتب سنگین تر از ماه های قبل است. در این زمینه محمدعلی فرقانی، معاون وزیر ارتباطات تاکید دارد که هنوزهیچ تغییری در تعرفه ها صورت نگرفته است.

سهم 45درصدی قاچاق در بازار سیگار

در حالی اطلاعات منتشر شده حاکی از کاهش قابل ملاحظه واردات قانونی سیگار به کشور است که در همین حال آمارها نشان می دهد سهم محصولات قاچاق در بازار داخلی سیگار به رقم نگران کننده 45 درصد رسیده است. در فروردین ماه سال جاری 305 تن سیگار به ارزش دو میلیون و 253 هزار دلار وارد کشور شد. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 22/52 و 65/73 درصد کاهش یافته است.

پیش بینی خرید تضمینی؟ میلیون تن گندم

محسن دارایی سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه با اعلام رشد؟ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته، گفت: یک میلیون و؟ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود امسال؟ تا؟ میلیون تن گندم خریداری شود.

کاهش تعرفه واردات موبایل

مهدی عبقری، رییس شبکه بازرسی و نظارت مردمی تلفن همراه اعلام کرد: تقاضای کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به 4 درصد به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده که نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

اولتیماتوم جدید به پیمانکاران نفتی

همزمان با افزایش ورود کالاهای چینی به طرح ها و پروژه های صنعت نفت ایران، رستم قاسمی، وزیر نفت اعلام کرده است: هر پیمانکاری که کالاو تجهیزاتی که نمونه آن در داخل ساخته شود را از خارج کشور وارد صنعت نفت کند از فهرست همکاران صنعت نفت حذف خواهد شد.