آرشیو یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۳۹۶
ورزشی
۳۰
گفت وگوی ویژه

جمشیدخانی: شانس کسب مدال در رقابت های آسیایی را داریم

مازیار جمشیدخانی نخستین سوارکار کشورمان است که با حضور در مسابقات بین المللی چهار ستاره آذربایجان و کسب موفقیت های ارزشمند توانست تا رده 455 رنکینگ جهانی بالابیاید و این عنوان مهم را برای نخستین بار برای کشورمان به ارمغان آورد.گفت و گو با این ملی پوش ایرانی حاضر در جمع 500 ورزشکار برتر جهان خواندنی است:

اعزام به کدام رقابت ها در افزایش رنکینگ جهانی شما تاثیرگذار بود؟

من تنها با دو بار اعزام به مسابقات خارجی خود را به رتبه 455 دنیا رساندم. سال گذشته برای نخستین بار به مسابقات لیگ قفقاز اعزام شدیم که سطح آن دو ستاره بود ولی امسال در رقابت های چهار ستاره کشور آذربایجان شرکت کردیم که موفق شدم دو عنوان سومی را به دست آورم و امتیازات زیادی را در رنکنیگ جهانی کسب کنم.

به جایگاه بالاتری در رنکینگ جهانی فکر می کنید؟

به طور حتم. با دو بار اعزام توانستم در رده 455 قرار بگیرم اگر این تعداد اعزام به 5 مرتبه برسد به راحتی می توانم خودم را در بین 200 نفر برتر قرار دهم. مشکل اصلی ما نبود اعزام هاست چرا که ایرانی ها نشان دادند با وجود همه مشکلات از توانایی بالایی برخوردار هستند.

به بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی اعزام می شوید؟ همه چیز به قرنطینه بستگی دارد و امیدوارم این مشکل برای بازی های آسیایی حل شود. بعد از دوحه که به شکل عجیبی سوارکاران ایرانی حضور یافتند در گوانگژو شرکت نکردیم و مشخص نیست سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

سوارکاران ایرانی تا چه اندازه شانس کسب مدال در رقابت های آسیایی را دارند؟

با وجود تمام سرمایه گذاری هایی که کشورهای عربی و نیز شرق آسیایی روی این رشته انجام داده اند ولی ایرانی ها با آن ها رقابت می کنند. در مسابقات سوارکاری تا حد زیادی شانس هم دخیل است و به نظرم امکان کسب مدال در بازی های آسیایی وجود دارد.