آرشیو یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۳۹۶
جامعه
۴

کوتاه از جامعه

شرم وزیر از وضعیت انترن ها و رزیدنت های بیمارستان های آموزشی

وزیر بهداشت و درمان با انتقاد از این که گاه آموزش مساله ای جدا از درمان تلقی شده یا در اصل در نظر گرفته نمی شود، گفته که وضعیت انترن ها و رزیدنت ها در بیمارستان های آموزشی به واقع شرم آور است. دکتر محمدحسن طریقت منفرد به این مهم اشاره کرده که در دنیا بیمارستان های آموزشی از نظر علمی، اخلاقی و رعایت کرامت انسانی و اقتصادی سرآمد بیمارستان های دیگر هستند، اذعان کرده که در کشور ما همه بر این باورند که ارائه خدمات در بیمارستان های آموزشی گران تر از بیمارستان های درمانی صرف است. وی با طرح این پرسش که آیا هیچ کدام از روسای بیمارستان های آموزشی یا پزشکان حاضر هستند بدون هماهنگی قبلی اعضای خانواده و فرزندان خود را برای درمان به بیمارستان های آموزشی بفرستند، گفته که پاسخ به این سوال ارزیابی درستی را از کیفیت بیمارستان های آموزشی ارائه می دهد.

ارتقای دانشگاه فرهنگیان تا مقطع دکترا

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سطح تحصیلات در دانشگاه فرهنگیان در آینده تا مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارتقا خواهد یافت. قاسم احمدی لاشکی عنوان کرد: با گذراندن دوره تربیت معلم، مدرک فوق دیپلم به افراد داده می شد، اما اکنون دانشگاه فرهنگیان به نیروهای تحت آموزش خود مدرک کارشناسی می دهد و در آینده این سطح تحصیلات تا مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارتقا خواهد یافت.

شروع امتحانات نهایی از 2 شهریور

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان این که برنامه امتحانات نهایی شهریور اواخر این هفته به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ می شود، گفت: امتحانات از 2 شهریور آغاز می شود. عبدالامیر عرفی گفت: برنامه پیشنهادی امتحانات نهایی شهریور به وزیر آموزش و پرورش، معاونان، شورای عالی آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور ارائه شد تا اظهارنظرها جمع آوری و در نهایت برنامه امتحانات نهایی، اواخر این هفته ابلاغ شود.