آرشیو سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۳۹۷
ورزشی
۳۰

ورزش جهان

برزیل به اروگوئه خورد اسپانیا به ایتالیا

در واپسین شب از مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام کنفدراسیون های 2013 که در شهرهای مختلف برزیل جریان دارد، اسپانیا 0-3 نیجریه را برد تا به عنوان سرگروه دسته دوم راهی نیمه نهایی شود. گل های این تیم را یوردی البا (دو گل) و فرناندو تورس به ثمر رساندند. در دیگر مسابقه پایانی این گروه، اروگوئه، تیم ضعیف هائیتی را 0-8 برد تا به عنوان تیم دوم گروه صعود کند. ایل هرناندز با زدن نیمی از گل های اروگوئه در این مسابقه، مرد اول میدان بود. با پایان یافتن مرحله گروهی جام ترتیب رویارویی تیم ها در نیمه نهایی هم مشخص شد. در این مرحله چهارشنبه برزیل با اروگوئه و پنجشنبه اسپانیا با ایتالیا مصاف خواهند داد.

سرمربی جدید کره جنوبی مشخص شد

پنج روز بعد از استعفای چوی کانگ هی از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال کره جنوبی، هونگ میونگ بو، مدافع پیشین این تیم جانشین وی شد. هونگ عضوی از تاریخ سازترین تیم کره جنوبی و بازیگر تیمی بود که در جام جهانی 2002، کره جنوبی را به رتبه چهارم دنیا رساند. وی 136 بازی ملی برای کره جنوبی انجام داده است.

یک اسپانیایی دیگر در لیورپول

لیورپول که در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال انگلیس حائز رتبه هفتم شد،

با یک مهاجم 25 ساله اسپانیایی به نام ایاگو اسپاس قرارداد بست. اسپاس فصل گذشته را در تیم سلتاویگوی اسپانیا سپری کرد و 12 گل برای این تیم به ثمر رساند. لیورپول که برندان راجرز مربی ناموفق ایرلندی فصل گذشته اش را حفظ کرده، پیش از اسپاس با یک اسپانیایی دیگر به نام لوئیس البرتو و همچنین حبیب کولو توره ساحل عاجی قرارداد بسته بود.