آرشیو چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲، شماره ۱۱۵۸
ورزش - جهان
۸
چلسی

رومن آبراموویچ، یک دهه بعد

آبراموویچ تقریبا از ناکجا آباد سردرآورده بود. کسی چیزی درباره اش نمی دانست و بعدها مشخص شد دیدن بازی منچستریونایتد- رئال مادرید او را به فوتبال علاقه مند کرده است.

رومن آبراموویچ را در چند جمله می توان توصیف کرد. او به ندرت درباره پول، فوتبال یا خودش صحبت می کند اما از 10 سال قبل که چلسی را با مبلغ 165 میلیون یورو خرید و انقلابی در فوتبال انگلیس و جهان ایجاد کرد، شایعات زیادی در اطراف او به گوش می رسد.

دقیقا 10 سال قبل (اول جولای 2003) بود که آبراموویچ چلسی را خرید و از آن زمان، با هزینه 5/1 میلیارد یورو و با 9 مربی متفاوت، 13 جام مختلف برای آبی های لندن به ارمغان آورد.

وقتی قرار بود برای اولین بار به دیدن ورزشگاه استمفوردبریج برود با یک هلیکوپتر در مسیر این ورزشگاه بود که از اطرافیانش پرسید: «چی؟ ما قراره این جای درب و داغون رو بخریم؟» البته او ورزشگاه خانگی چلسی را با کریون کاتج، ورزشگاه فولام اشتباه گرفت. هرچند حق داشت چون این 2 ورزشگاه فقط 2 کیلومتر با هم فاصله دارند.

آبراموویچ تقریبا از ناکجا آباد سردرآورده بود. کسی چیزی درباره اش نمی دانست و بعدها مشخص شد دیدن بازی منچستریونایتد- رئال مادرید در اولدترافورد به دعوت پینی زهاوی، او را به فوتبال علاقه مند کرده است. در همان زمان، ترور بیرچ، مدیر اجرایی سابق چلسی به اونینگ استاندارد گفت: من در گوگل سرچ کردم اما هیچ چیزی درباره او پیدا نکردم. کسی چیزی درباره او نمی داند. مطمئن نیستم این یک دوربین مخفی نباشد. ما در 10 دقیقه به توافق رسیدیم. این بزرگ ترین معامله در تاریخ فوتبال بود.

وقتی آبراموویچ در 36 سالگی چلسی را خرید، آبی ها بازیکنان خارجی زیادی داشتند اما زیر نظر مالک قبلی، کن بیتس، آبی ها چیزی حدود 80 میلیون پوند بدهی داشتند اما اوضاع مالی چلسی با آبراموویچ کاملاتغییر کرد.