آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۳۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

امسال انجام می شود: سوادآموزی 90 هزار مددجوی کمیته امداد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است 90 هزار نفر از مددجویان این نهاد در سال جاری از نعمت سواد برخوردار شوند.

اکبر میرشکار اظهار داشت: 18 هزار و 600 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد با همکاری نهضت سوادآموزی در سال 91 با سواد شده اند.

میرشکار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یک میلیون و یکصدهزار نفر از جوانان از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند، افزود: یک هزار و 400 نفر از افراد تحت حمایت دارای استعدادهای ویژه بوده و تعدادی از آنان عضو بنیاد ملی نخبگان هستند و تعدادی دیگر نیز با پیگری های لازم باید عضو این بنیاد شوند.

وی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین یک میلیون و 500 هزار تومان برای هر نفر نخبه هزینه می شود گفت: در مواردی برای حل مشکل این افراد کمک هفت میلیون تومانی و برای ثبت و صنعتی کردن اختراع این افراد و بازاریابی و استخدام و عضویت آنان در هیئت های علمی دانشگاه ها رایزنی شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: تاکنون بیش از 300 هزار نفر از دانشجویان تحت حمایت دانش آموخته شده و توانسته اند در سطوح مختلف نظام خدمت کنند.

میرشکار در ارتباط با ثبت نام رایگان دانشجویان تحت حمایت در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در سال گذشته با پیگیریهای انجام شده مشکل 45 هزار دانشجوی پیام نور در این زمینه برطرف شد و طبق رایزنی های انجام شده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شد قبل از آغاز سال تحصیلی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشت پنج هزار و 200 نفر از «دوشیزگان در آستانه ازدواج» به اردوهای فرهنگی این نهاد اعزام شدند، خاطرنشان کرد: امسال برنامه ریزی شده این تعداد به دو برابر یعنی 10 هزار نفر افزایش یابد.

میرشکار از آموزشهای ازدواج برای 95 هزار نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: هر زوج از36 ساعت آموزش خانواده و ازدواج بهره مند شده اند.