آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
رویداد
۲

گزیده اخبار

مهمانپرست راهی فیلیپین شد

رامین مهمانپرست، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه راهی فیلیپین شد. مهمانپرست در راس هیات رسانه ای قرار است در سفر به فیلیپین ضمن دیدار با مقامات این کشور و رایزنی درباره موضوع های مربوط به روابط دو جانبه به ویژه تحولات منطقه از رسانه های این کشور نیز بازدید کند. معاون وزیر خارجه در این سفر، راه های گسترش همکاری های رسانه ای بین دو کشور را بررسی خواهد کرد.

پایان دادن به کشتار دین باوران، خواست جامعه آشوری ها است

یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با صدور بیانیه ای اهانت به ادیان و کشتار دین باوران را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: استکبار جهانی اکنون سلطه جبارانه اش را از فرامرزهای کشور گذشته و باورها و اعتقادات بشری را مورد تهاجم و تاخت قرار داده است. اهانت به مقدسات دینی به قصد تحریک احساسات و خشم میلیون ها دین باور از جمله ترفندهای اکنون استکبار جهانی است. کشتار بی امان مسلمانان اکنون به رهبران دینی مسلمانان و مسیحیان رسیده است. «شیخ شحاته» را در مصر سر می برند و در برابر دوربین های جهانی، روحانی مسیحی سریانی های سوریه را با تیغ تیز سر می برند. در حالی که در ایران کلیه ادیان توحیدی در صلح و برادری و برابری در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند.

شهرستان های فردیس و بدره و شهر بلاوه به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده(31) قانون تعاریف و ضوابط کشوری- مصوب 1362- شهرستان فردیس به مرکزیت شهر فردیس از ترکیب بخش های؛ بخش مرکزی به مرکزیت شهر فردیس شامل دهستان های وحدت و فردیس و نیز بخش مشکین دشت در تابعیت استان البرز ایجاد می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دهستان مشکین آباد به مرکزیت شهرک مهندسی زراعی از ترکیب؛ شهرک مهندسی زراعی، شهرک هواپیمایی، شهرک شهید رستمی، شهرک بعثت و کارخانجات لکوموتیوسازی در تابعیت بخش مرکزی شهرستان کرج در استان البرز ایجاد می شود.