آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
ایران شوک
۲۲

کشتار دانش آموزان یک مدرسه شبانه روزی توسط گروه مسلح در نیجریه

گروه شوک: حمله به یک مدرسه شبانه روزی در شمال شرقی نیجریه 29 کشته بر جای گذاشت. بسیاری از قربانیان حادثه دانش آموزانی بوده اند که زنده زنده در آتش سوخته اند. به گزارش آسوشیتدپرس، این حمله شنبه گذشته توسط افرادمسلح یک گروه افراطی انجام شده است. این حمله در شهر ماموده در ایالت یوبه رخ داده و به گفته پلیس نیجریه برخی از دانش آموزان مدرسه زنده زنده در آتش سوخته اند و برخی که قصد فرار داشتند هدف گلوله های مهاجمان قرار گرفته اند. در میان کشته شدگان یک معلم نیز دیده می شود. برخی بازماندگان حادثه که به شدت سوخته اند به خبرنگاران گفته اند که خود دیده اند همکلاسی هایشان چگونه زنده زنده در آتش می سوختند.

مالام عبداللهی یک کشاورز ساکن منطقه، دو پسر 10 و 12 ساله خود را در این حمله از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری ها، این حمله وحشیانه ترین حمله طی سال های اخیر در نیجریه محسوب می شود. از سال 2010 میلادی تاکنون ده ها مدرسه در نیجریه به وسیله گروه های افراطی به آتش کشیده شده اند.

در حال حاضر گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده و هزاران نیروی نظامی را به سه ایالت اطراف آن فرستاده اند.

گروه افراطی در پی حملات خود، خواهان تعطیلی مدارس با آموزشی های غربی هستند.

یکی از شاهدان ماجرا می گوید مهاجمان قوطی های سوخت به همراه داشته و همه جا را به آتش کشیدند. تعداد قربانیان حمله به مدارس از سال 2010 تاکنون 1600 نفر بوده است.

در حمله دیگر مشابه یک خودروی پارک شده در نزدیکی کلیسا به بمب مجهز بوده و انفجار بمب باعث مجروح شدن حداقل 40 نفر شد.

اخبار حاکی است بسیاری از نیروهای ارتش به حالت آماده باش درآمده اند و ایالت یوبه در حالت اضطراری قرار دارد. در حمله ای دیگر در ماه گذشته، شبه نظامیان افراطی با حمله به مدرسه دیگری 9 نفر از دانش آموزان را کشته و چند نفر دیگر را نیز مجروح کردند.