آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۸
ایران زمین
۲۸

آب و هوا

گرد و خاک و وزش باد در اکثر نقاط کشور

سازمان هواشناسی، با اعلام این که در 2 روز آینده در اغلب مناطق کشور با افزایش نسبی دما مواجه هستیم،از وقوع گرد و خاک و وزش باد در شرق بویژه در منطقه زابل خبر داد. این سازمان همچنین در گزارش خود تاکید کرده که در این مدت در برخی مناطق غرب و جنوب غرب نیز وقوع پدیده باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست. براساس این گزارش، امروز و فردا در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی نیز باد و گرد و خاک باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.ازطرفی، در این مدت در استان های ایلام، خوزستان، جنوب استان کرمانشاه و سپس غرب خلیج فارس باد و گرد و خاک پیش بینی می شود. همچنین در برخی نقاط قم، جنوب سمنان و شمال اصفهان نیز باد و گرد و خاک کیفیت هوا را در این مناطق کاهش می دهد.

خسارت 700 میلیون تومانی سیل در مرند

بارش شدید باران همراه با توفان در مرند موجب جاری شدن سیل و واردآمدن 700 میلیون تومان خسارت به 200 واحد مسکونی این شهر شد.

این پدیده جوی قطع درختان و برق و مشکل تردد مردم و خودروها در بسیاری از نقاط شهری مرند را به دنبال داشت.همچنین جاری شدن سیل در مرند موجب شد، جهیزیه کامل یک نوعروس در این شهر از بین برود.این حادثه خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت.