آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۰
ورزش
۱۸

تمجید مشاور دبیر کل سازمان ملل از توجه به ورزش معلولان ایران

مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در بحث ورزش و توسعه صلح، عملکرد کشورمان را در توجه به ورزش معلولان ستود.

به گزارش سایت فدراسیون، ویلفرد لمکه در حاشیه بازدید از کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: خیلی خوشحالم که در ایران، معلولان در گوشه خانه ها نیستند و با استفاده از ورزش به جامعه آمده اند. یکی از نکات مثبت ورزش معلولان ایران توجه به همه افراد معلول چه ذهنی و چه جسمی است. من در مرور برنامه های کمیته ملی پارالمپیک ایران متوجه شدم در ایران به ورزش کم توانان ذهنی هم توجه خاصی می شود.

وی با تاکید بر این که افراد معلول باید در نقطه تمرکز جوامع باشند نه در گوشه خانه ها، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی ما چگونگی استفاده از ورزش برای صلح است. این موضوع باعث شده به ورزش معلولان توجه خاصی داشته باشیم. من در زمینه ورزش تجربه های زیادی دارم و در تمامی سطوح ورزش نیز فعالیت داشته ام. یکی از مشکلات ورزش معلولان در جهان توجه نکردن رسانه ها به ورزش این افراد است. نقش رسانه ها در ورزش فوتبال و ورزش معلولان را بررسی کردم که متاسفانه تفاوت بسیار زیادی در این دو مقوله وجود دارد.

در این دیدار محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران با بیان این که امکانات ورزشی ایران فوق العاده است، گفت: آماده همکاری با دیگر کشورها برای استفاده از امکانات ایران هستیم. کشورهای خاورمیانه و آفریقا که از نظر مسافت نیز به ایران نزدیک ترند در اولویت کاری این همکاری ها هستن