آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۱۵
جهان
۳۱

گزیده اخبار

حمله به صلح بانان در دارفور سودان

اتحادیه اروپا حمله کمینی به نیروهای سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در منطقه دارفور سودان را که به کشته شدن هفت نفر از صلحبانان انجامید، به شدت محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از سودان خواست؛ اقدام عاجلی برای پاسخگو بودن عاملان این حمله انجام داده و آنان را به دست عدالت بسپارد. وی همچنین گفت که سخت نگران وخامت اوضاع امنیتی دارفور است. هر هفت صلحبان کشته شده در حمله روز شنبه گذشته تانزانیایی بوده و هفت صلحبان دیگر زخمی شدند که جراحت دو نفر از آنان شدید گزارش شده است.

اعتصاب فلسطینیان در اعتراض به مصادره زمین ها

فلسطینیان اراضی 48 در اعتراض به مصادره حدود 800 هزار دونم از اراضی اعراب ساکن النقب و کوچاندن نزدیک به 40 هزار نفر از بادیه نشینان این منطقه از روستاهای خود و تخریب 36 روستای عربی که اسرائیل آن ها را به رسمیت نمی شناسد، تحصن کردند. در همین حال غسان دغلس، مسئول پرونده شهرک سازی ها در شمال کرانه باختری نیز اعلام کرد: اسرائیل عملا ساخت خیابان شماره 9 را که طول آن بالغ بر 183 کیلومتر است آغاز کرده و برای این کار بیش از 20 هزار دونم از زمین های فلسطینی را مصادره خواهد کرد.

قطر 118 تانک آلمانی می خرد

قطر قصد دارد طی هفت سال آینده 118 دستگاه تانک لئوپارد آلمانی خریداری کند. این تانک ها را دو شرکت «کراوس ماوفی وگمان» و «رینمتال» خواهند ساخت. شرکت «کراوس ماوفی وگمان» پیشتر در آوریل گذشته اعلام کرده بود که قرارداد فروش جنگ افزار به قطر را به ارزش 5/2 میلیارد دلار امضا کرده است. جنگ افزارهای این شرکت شامل لوازم یدکی توپخانه ای و

86 دستگاه تانک است که 62 دستگاه آن تانک های نوع لئوپارد 2 است که در ارتش آلمان نیز استفاده می شود.