آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۱۵
ایران زمین
۲۸

ایران در ایران

تقدیر رئیس جمهور از بانوی شبستری فعال در صنایع دستی

شبستر - خبرنگار دکترمحمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، با اهدای لوحی از نادره ذکریازاده، مدیرعامل شرکت تعاونی 5067 خدمات پشتیبانی صنایع دستی هنر گستر شهرستان شبستر قدردانی کرد.رئیس جمهوری، از مساعی ارزشمند و بالنده خانم ذکریازاده در توسعه صنعت گردشگری و احیا و پاسداری ازمیراث فرهنگی و تاریخی و نیز شکوفایی و پیشرفت صنایع دستی ایران در آذربایجان شرقی قدردانی کرده است.دکتر احمدی نژاد اظهار امیدواری کرده است، به لطف و مدد حق تعالی و ایثارگری مردان و زنان شجاع، کشورعزیزمان همچنان در اوج عزت و اقتدار جهانی قرار گیرد. وی عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارای کارنامه درخشان در دولت های نهم و دهم دانست و از ذکریازاده که از حوزه صنایع دستی در آذربایجان شرقی انتخاب شده، تقدیر کرد.

احیای دریاچه کیو با انتقال آب چشمه گلستان

خرم آباد - خبرنگار درصورت تامین اعتبار مورد نیاز، طرح انتقال آب چشمه گلستان به دریاچه کیو طی 6 ماه به بهره‎برداری می‎رسد.

هرمز نصیری، شهردار خرم‎آباد با بیان این که طرح انتقال آب چشمه گلستان به دریاچه کیو با تمام توان پیش می‎رود، افزود: بلافاصله پس از کلنگ زنی این طرح، مراحل عملیاتی ساخت مخزن پمپاژ آب آن در پارک جلال الحسینی خرم‎آباد شروع شد، این طرح خرداد کلنگ زنی شد و در این مدت کوتاه 60 درصد کار ساخت مخزن ذخیره و پمپاژ آب سرچشمه به دریاچه کیو انجام شده است.

شکوفایی نخل ها در فصل خرماپزان

خور و بیابانک - خبرنگار درختان خرما در خور و بیابانک از توابع استان اصفهان در پدیده ای نادر، همزمان با فصل باردهی، شکوفه داد.

حسین غلامرضایی، مدیرجهاد کشاورزی خور و بیابانک گفت: گل دهی نخلستان های این شهرستان در تابستان همزمان با باردهی آن ها در تیر، پدیده ای غیرطبیعی است.

وی شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی را علت این پدیده بیان کرد و افزود: در این شهرستان گل دهی درختان خرما از اواخر اسفند شروع می شود و پس از گرده افشانی در اردیبهشت، محصول رسیده خرما در فصل تابستان برداشت می شود. کبکاب، کرمانی، خدشکن و قصب از مهمترین ارقام تولیدی خرما در این شهرستان است.