آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۱۵
ورزشی
۳۰

بنیتس و قول قهرمانی به ناپولی

پس از دو بار کسب عنوان قهرمانی در لیگ فوتبال اسپانیا با والنسیا و فتح لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول و تصاحب جام باشگاه های جهان با اینترمیلان و صید «لیگ اروپا» با چلسی، رافا بنیتس اخیرا به ناپولی ایتالیا کوچ کرده است تا این تیم را نیز بعد از 23 سال فترت از نو به عنوان قهرمانی کالچو برساند.

آخرین بارهایی که آبی های آسمانی سن پائولو فاتح اسکودتو شدند در سال های 1987 و 1990 بود و آن دورانی بود که دیه گو مارادونای افسانه ای در آن تیم توپ می زد. ناپولی پس از سال ها خاموشی در سه سال اخیر با هدایت والتر ماتزاری احیا شد و جام حذفی دو فصل پیش ایتالیا را برد و در هر سه فصل گذشته یکی از 4 تیم اول کالچو بود و فصل پیش این درخشش را به اوج رساند و این کار را با کسب عنوان نایب قهرمانی بعد از یوونتوس انجام داد. حالاکه ماتزاری به اینتر رفته تا وسیله احیای این باشگاه بزرگ شهر میلان شود، بنیتس اسپانیایی و 53 ساله در سن پائولو ظهور کرده تا ریتم درست شکل گرفته در تیم ناپولی را استمرار بخشد. یکی از دغدغه های اصلی بنیتس می تواند حفظ ادینسون کاوانی در ناپولی باشد، این مهاجم اروگوئه ای خواستاران متعددی دارد و چلسی تیم سابق بنیتس سرآمد آن ها است اما بنیتس دیروز با صحبت هایش در ناپولی عملا متذکر شد که نه به کلاس انفرادی و شهرت افراد بلکه ساختار تیمش می اندیشد زیرا معتقد است فصل آینده می تواند فصل قهرمانی تیمی به جز یوونتوس باشد.

وی افزود: <بعد از دو قهرمانی متوالی گورخرها در سریA فکر نمی کنم سال بعد هم این سناریو تکرار شود و در نتیجه این شانس شامل حال ما شده که با تقویت خود این عنوان را به چنگ آوریم. نگاه ما فقط به اسکودتو نیست و جام حذفی ایتالیا و جام قهرمانان اروپا را نیز می خواهیم.»

بنیتس که فقط 6 ماه در اینتر دوام آورد و به سبب درافتادن با سران و بازیکنان این تیم مجبور به ترک مه آتزا در نیم فصل شد، اینتر.رم.میلان و البته یووه را رقبای اصلی ناپولی در کالچوی فصل آینده می داند که از دهه اول شهریور به راه می افتد اما معتقد است بعد از سال ها حسرت خوردن ناپولی الآن زمان جبران و کسب افتخارات تازه است و در آن صورت هواداران این تیم قطعا به یاد عصر طلایی مارادونا خواهند افتاد، مارادونایی که قبل از آمدن بنیتس به ورزشگاه سن پائولو چند روزی نامش به عنوان یکی از کاندیداهای جدی احراز سمت سرمربیگری ناپولی شنیده می شد!