آرشیو پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۳۰
جامعه
۱۳

عملیات تخریب منزل مسکونی در اتوبان امام علی

فراسونیوز|ماموران شهرداری منطقه 15 خانه یی متعلق به پیرمرد و پیرزنی را خراب کردند که به قول خودشان از شهرداری فقط خانه یی مثل خانه خود طلب داشتند.

دیروز صبح در حاشیه اتوبان امام علی(ع) حادثه یی رخ داد که می تواند نشانه یی باشد از برخی جنبه های توسعه نیافتگی در حوزه مدیریت شهری. ماموران شهرداری منطقه 15 خانه یی متعلق به پیر مرد و پیرزنی را خراب کردند که به قول خودشان از شهرداری فقط خانه یی مثل خانه خود طلب داشتند.

چندی پیش خبرگزاری رویترز گزارشی مصور از خانه یی در یکی از اتوبان های خارجی منتشر کرد که پیرمرد و پیرزنی، تنها مالکان آن خانه، درحالی که اتوبان گرداگرد خانه را فراگرفته بود مشغول زندگی بودند. بیننده با دیدن عکس تصور می کرد که این خانه باید در کشوری چون سویس قرار گرفته باشد که شهرداری یا دولت محلی تا این حد بر حفظ حقوق شهروندان اصرار دارد. شهرداری محل حاضر شده بود با افزودن ده ها متر بر ابعاد عمرانی پروژه و همچنین بودجه کردن هزاران دلار یا یورو بیشتر صرفا برای حفظ آسودگی این زوج پیر، خانه را تا زمان دستیابی به توافق و تفاهم با آنها حفظ کند. رویدادی شگفت انگیز برای ما که البته نه در قدیمی ترین دموکراسی دنیا یعنی سویس بلکه در کشور چین کمونیستی رخ داده بود.