آرشیو یکشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۱۸۱۵
حوادث
۱۲

پنج قاره

پارک جنگلی در آتش

الجزیره: فرماندار ایالت کالیفرنیا درپی آتش سوزی در پارک ملی جنگلی در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد. از ساکنان نزدیک پارک ملی جنگلی خواسته شده خانه های خود را تخلیه کنند. بیش از1300 مامور آتش نشانی در تلاش برای مهار آتش هستند که بیش از 200کیلومترمربع را دربرگرفته است. در همین حال آتش سوزی در جنگل های شمال پرتغال نیز ادامه دارد. در این آتش سوزی که از پنجشنبه گذشته آغاز شده است تاکنون یک مامور آتش نشانی کشته و 9نفر دیگر زخمی شده اند. دمای بالای هوا و وزش باد سبب گسترش آتش سوزی شده است.

دستگیری 2 مظنون تجاوز گروهی

واحد مرکزی خبر: پلیس بمبئی دیروز دومین مظنون به تجاوز گروهی به زن عکاسی را بازداشت کرد. سخنگوی پلیس بمبئی گفت افسران پلیس اولین مظنون را روز جمعه و دومین مظنون را دیروز بازداشت کردند. پنج مرد عصر روز پنجشنبه به زن جوان عکاسی که به همراه همکار مردش سرگرم عکس گرفتن بود تجاوز کردند. قربانی تجاوز گروهی در بیمارستان بستری شده است. این حادثه هشت ماه پس از تجاوز گروهی پنج مرد به زن 23ساله ای در اتوبوس در حال حرکت در دهلی نو رخ داد.

درگیری خونین در زندان

شینهوا: شورش زندانیان در یکی از شهرهای بولیوی به کشته شدن دست کم 29 نفر انجامید. بنابر اعلام مقامات محلی شهر «سانتا کروز»، در این درگیری ها 29نفر از جمله یک کودک که به همراه والدین محبوس خود در زندان نگهداری می شد، جان خود را از دست دادند. طبق گزارش ها با شلیک چندین گلوله و انفجار تانکر گاز، درگیری میان تعدادی از زندانیان که درصدد به دست آوردن کنترل زندان بودند، آغاز شد. همچنین در جریان این حادثه 50 نفر از زندانیان مجروح و به بیمارستان های محلی منتقل شدند و وضعیت جسمی بیشتر آنان وخیم اعلام شده است. «جرج آراسنا»، فرمانده پلیس محلی بولیوی گفت: در حال حاضر وضعیت زندان تحت کنترل است و اجساد قربانیان برای تعیین هویت به پزشکی قانونی فرستاده شده اند. پیش از این پلیس تعداد قربانیان را 15نفر اعلام کرده بود.