آرشیو پنجشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۸۱
جامعه
۱۲

اخبار کوتاه

انجام رادیولوژی توسط پزشکان عمومی ممنوع شد

اعتماد| در پی اعلام معاون درمان وزیر بهداشت مبنی بر ممنوعیت ارائه خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی، رییس انجمن علمی رادیولوژی ایران هم خبر داد: «هفته گذشته دایره حقوقی وزارت بهداشت، تصمیم وزارت بهداشت دولت پیشین مبنی بر مجاز شمردن حق انجام برخی خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی را غیرقانونی شناخت و این آیین نامه را ملغی اعلام کرد.»

دکتر جلال جلال شکوهی با بیان اینکه طی چند هفته گذشته جلساتی با مسوولان وزارت بهداشت برگزار شده و مطالبات جامعه رادیولوژی را مطرح کرده ایم، گفت: از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم دفتری را در وزارت بهداشت برای این انجمن در نظر بگیرند تا جامعه رادیولوژی بتواند مطالبات خود را پیگیری کند و دیگر شاهد بروز تصمیمات غیرکارشناسانه یی نظیر صدور مجوز برای انجام خدمات رادیولوژی توسط سایر گروه های پزشکی نباشیم.

75 درصد معتادان دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر هستند

ایسنا| معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: مصوب شده که استانداران 10 درصد از اعتبارات بخش فرهنگی دستگاه های اجرایی را به اجرای اقدامات پیشگیرانه هزینه کنند. بابک دین پرست با اشاره به اینکه 22 درصد از معتادین در کشور دارای مدرک لیسانس و بالای لیسانس هستند، گفت: 15درصد معتادین دارای مدرک فوق دیپلم و 38درصد دارای مدرک دیپلم هستند. از این تعداد 50درصد معتادین در کشور شاغل و متاهل هستند.

آلودگی صوتی در 76درصد مراکز درمانی پایتخت

مهر|مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه تهیه و تدوین تراز آلودگی صوتی شهر تهران به تفکیک مناطق صورت گرفته است، گفت: متاسفانه بررسی ها نشان از آن دارد که 76درصد مراکز درمانی و 32درصد مراکز آموزشی شهر تهران از نظر آلودگی صوتی خارج از حد استاندارد و در شرایط بحرانی قرار دارند.

یوسف رشیدی اظهار کرد: تهیه و تدوین تراز آلودگی صوتی شهر تهران به تفکیک مناطق صورت گرفته است و براساس بررسی های انجام شده، مشخص شده است که 330 مرکز درمانی و 1326 مرکز آموزشی پایتخت آلودگی صوتی بیش از حد استاندارد دارند. همچنین براساس بررسی های صورت گرفته 250 مرکز درمانی و 419 مرکز آموزشی تهران از نظر آلودگی صوتی در شرایط بحرانی قرار دارند. (منظور از شرایط بحرانی آلودگی صوتی، 15 دسی بل بیشتر از حد استاندارد است).