آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۸۳
سیاسی
۲

بدون تیتر

سیدکمال الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری: استعفای متکی در همایش جبهه اعلام نمی شود چراکه ما آقای متکی را به عنوان نایب رییس دوم جبهه پیروان به رسمیت می شناسیم و از او نیز برای حضور در همایش دعوت می کنیم. (فارس)

سیدحسن رسولی، عضو بنیاد باران: آزادی زندانیان سیاسی حرکت تبلیغاتی در آستانه سفر روحانی به نیویورک نیست بلکه تصمیم استراتژیک در ایجاد فضای تعامل، تفاهم، همدلی و نزدیکی بیشتر نیروهای سیاسی داخل کشور است. (مهر)

حمیدرضا مقدم فر، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران تاکید کرد: اینکه سپاه وارد جناح بندی ها، احزاب و جریان های سیاسی شود، در واقع ظلم به خود سپاه است. چرا که شان سپاه یک شان ملی و در شان انقلاب اسلامی است و اینکه خود را محدود به یک جریان، طیف، تفکر خاص یا حزب خاص کند ظلم به خود سپاه است، لذا باید تاکید کرد که سپاه فراتر از این بحث هاست. (تسنیم)

عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر: آزادی برخی زندانیان سیاسی حوادث؟ ناشی از تغییر فضای کلی کشور پس از انتخابات؟ خرداد است و امیدواریم که روند آزادی زندانیان سیاسی ادامه پیدا کند. (ایلنا)

ماشاء الله شمس الواعظین، روزنامه نگار: درباره آزادی زندانیان سیاسی، دولت تدبیر و امید به خوبی وارد عمل شده و جای خوبی را انگشت گذاشته است. (آریا)

نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح طلب: در دولت های نهم و دهم افرادی به پست مدیریتی رسیدند که گمان می کردند ثروتی که در اختیار دارند را می توانند بدون پاسخگویی هزینه کنند. چهار سال دوم دولت آقای احمدی نژاد از عجیب ترین دولت ها در تاریخ ایران بوده است. برخی اصولگرا ها باید به دلیل حمایت بی قید و شرط خود از دولت احمدی نژاد از عموم مردم عذرخواهی کنند چرا که این حمایت ها و برخورد با رسانه های آزاد و منتقدین موجب حیف و میل اموال عمومی مردم شد. (ایلنا)

ابوالفضل ابوترابی، عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: از لحاظ حقوقی از آنجا که هنوز جرم سیاسی تعریف نشده ما مجرم سیاسی نداریم و کسانی که می گویند ما در ایران زندانی سیاسی نداریم حرف درستی می زنند. از لحاظ سیاسی و اجتماعی بالاخره جامعه پذیرفته است که تعدادی از مجرمان چون منفعت شخصی ندارند و نقد و اعتراضی به دستگاه های حاکمیتی انجام داده اند، جرم سیاسی کرده اند. پس کسانی که می گویند ما زندانی سیاسی داریم هم در واقع حرف درستی زده اند. (آریا)