آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۸۳
جهان
۶

نامزدهای صدراعظمی آلمان

آنجلامرکل 59 ساله، صدراعظم آلمان، از هشت سال پیش رهبری سیاسی آلمان را در دست دارد. او فعالیت های سیاسی خود را در سال 1989 در آلمان شرقی سابق آغاز کرد. مرکل اکنون 30 سال است که دموکرات مسیحی های آلمان را، آرام و بی سر و صدا، با از میدان به در کردن تمام مخالفان مذکر خود، رهبری می کند.

پیراشتاین بروک 66 ساله، نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات امروز این کشور است که اعلام کرده دیگر به هیچ وجه حاضر نیست به همراه مرکل در دولتی ائتلافی شرکت کند. او در سال های 2005 تا 2009 در کابینه این کشور به رهبری مرکل وزیر دارایی بود. پیراشتاین بروک از جمله خواستار تعیین حداقل دستمزد و کنترل افزایش بی رویه کرایه خانه در آلمان است.

راینر برودله 68 ساله، نماینده اصلی حزب دموکرات آزاد آلمان در انتخابات پارلمانی آلمان است. برودله کارشناس امور اقتصادی است که در مقام وزیر اقتصاد آلمان و تحت راهبردهای آنجلامرکل صدراعظم آلمان، فعالیت کرده است. برودله پس از مشکلات بسیار حزبش در سال 2011 و شکست های انتخاباتی در بعضی ایالت ها از بیشتر پست های خود کناره گیری کرد.

کاترین گورینگ اکارت و یورگن تریتین، دو نماینده اصلی حزب سبزها در انتخابات پارلمانی آلمان در بیست و دوم سپتامبر 2013 هستند. گورینگ اکارت متولد شرق و تریتین متولد غرب آلمان هستند. این دو که برای نخستین بار به طور مستقیم از طرف نمایندگان حزب سبزها برگزیده شده اند، خواستار تعیین مالیات بیشتر برای قشرهای پردرآمد کشور هستند.

سارا واگن کنشت 44 ساله که پدرش ایرانی است، معاون حزب چپ های آلمان و گریگور گیزی، رییس فراکسیون این حزب در پارلمان این کشور، با وجود میل باطنی به همکاری به طور مشترک وظیفه رهبری حزب چپ ها را در انتخابات پارلمانی آلمان در ماه سپتامبر به عهده دارند. سارا واگن کنشت دکتر در علوم سیاسی است و ابتدا می خواسته پژوهشگر شود. گریگور گیزی، وکیل است که در گذشته تا نیمه های شب به مطالعه پرونده ها مشغول بود.