آرشیو یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۰۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت

نجات قایق های یمنی ازتعرض دزدان دریایی

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: دو فروند قایق صیادی یمنی که در دریای سرخ مورد تعرض دزدان دریایی قرار گرفته بودند توسط ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر از بندرعباس، دریادار دوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: دزدان دریایی دو فروند قایق صیادی یمنی با هشت نفر خدمه را مورد تعرض قرار داده و ضمن به سرقت بردن محتویات قایق ها، موتور آنها را از کار انداختند.

وی با بیان اینکه این حادثه در بندر المخاء واقع در غرب سواحل یمن در دریای سرخ رخ داده بود افزود: ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در راستای انجام کمک های بشردوستانه و همچنین اجرای دقیق عملیات تجسس و نجات در آب های آزاد پس از نجات قایق های سرگردان یمنی ضمن تامین مواد غذایی، موتور این قایق ها را تعمیر و برای ادامه مسیر آماده

کردند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: علی رغم حضور یگان های شناور کشورهای ائتلاف در منطقه ناوگروه بیست و هفتم کشورمان با اقدام به موقع توانست قایق های مذکور را نجات دهد.

ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان اخیرا به منظور تحکیم روابط دوستانه در بندر پورت کشور سودان پهلو گرفته بود هم اکنون در حال اجرای ماموریت در دریای سرخ است.