آرشیو یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۰۳
اخبار کشور
۱۰

تاکید روسیه و چین بر حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران

وزرای امور خارجه روسیه و چین در سخنرانی خود در سازمان ملل بر لزوم حل و فصل موضوع هسته ای ایران از طریق مذاکره تاکید کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه جمعه شب در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که اختلافات و تنش ها پیرامون برنامه هسته ای ایران و یا مشکل هسته ای کره شمالی را می توان از طریق مذاکرات میانجی گرانه حل و فصل کرد و این مسائل با استفاده از روشهای زورمدارانه قابل حل نیستند. لاوروف تاکید کرد: برخورد دیپلماتیک و انجام مذاکره برای حل و فصل مشکلات بین المللی، از جمله رفع اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران و مسئله هسته ای کره شمالی ضروری هستند.

وزیر خارجه چین نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم حل و فصل موضوع هسته ای ایران و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره از طریق گفت وگو تاکید کرد.

وانگ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پکن قویا برای حل و فصل صلح آمیز پرونده هسته ای ایران تلاش می کند. وی افزود: پکن در راستای حمایت از رژیم منع گسترش سلاح های کشتار جمعی و صلح و ثبات در خاورمیانه نقش سازنده ای در تلاش برای یک راه حل جامع و مناسب در موضوع هسته ای ایران ایفا کرده است.

وزیر خارجه چین در سخنرانی خود اضافه کرد؛ در حال حاضر فرصت جدیدی برای مذاکره بین ایران و کشورهای گروه 1+5 به وجود آمده است. وی از همه طرف های مذاکره خواست تلاش های دیپلماتیک خود را برای پیشبرد امور از طریق گفت وگو در اسرع وقت افزایش دهند.