آرشیو چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۰۶
اخبار کشور
۱۰

گزارش مظفر از عملکرد معاونت نظارت مجلس

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی از بیش از هزارتذکر نمایندگان به وزرا و رئیس دولت دهم طی اول خرداد تا پایان مرداد 92 خبر داد.

حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه طی نشست خبری در تشریح عملکرد این معاونت گفت: پنجمین گزارش عملکرد معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی مربوط به سه ماهه خرداد، تیر و مرداد ماه سال 92 تنظیم و به نمایندگان مجلس تقدیم شد.

وی در تشریح آخرین گزارش معاونت نظارت مجلس گفت: در حوزه نظارت بر ابلاغ و انتشار قوانین از مجموع 10 قانون ابلاغ شده، رئیس جمهور دو قانون را در مهلت قانونی 5 روزه و 4 قانون را با تاخیر ابلاغ کرده است، البته 4 قانون هم با توجه به گذشت زمان نهایتا توسط رئیس مجلس به روزنامه رسمی ابلاغ شد.

وی افزود: در بحث نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد مسئولان و دستگاه های اجرایی هم پایش مصوبات دولت حکایت از آن دارد که هنوز آئین نامه های مربوط به 50 قانون مصوبه هشتم و نهم تصویب نشده است.

معاون نظارت مجلس اضافه کرد: البته دولت در این سه ماهه باید 380 آئین نامه را تهیه و تنظیم می کرد که 167 مورد انجام نشده است.

وی در خصوص تذکر نمایندگان به وزرا و رئیس جمهور هم اظهار داشت: نمایندگان مجلس نهم از اول خرداد تا پایان مرداد 92 جمعا هزار و 50 مرتبه به وزرا و رئیس جمهور تذکر داده اند که از آن میان وزیر نیرو مخاطب بیشترین تذکر (175 فقره) و وزیر اطلاعات مخاطب کمترین تذکر (2 فقره) بوده اند.

به گفته معاون نظارت مجلس در مدت سه ماهه ذکر شده 5 تحقیق و تفحص به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده که تحقیق و تفحص ها در دستور کار کمیسیون یا صحن علنی قرار دارند.

وی درباره شکایات واصله به کمیسیون اصل نود مجلس هم گفت: از اول خرداد تا 31 مرداد سال جاری 907 فقره شکایت در کمیسیون اصل نود ثبت و در جلسات کمیسیون و کمیته های چهارگانه رسیدگی شده یا در حال رسیدگی است.

معاون نظارت مجلس در ادامه گفت: حدود 20 مورد مصوبات دولت با قوانین مجلس مغایرت داشته است.