آرشیو چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۰۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

واردات سالانه یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی به کشور

معاون مدیر کل تجهیزات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه یک میلیارد دلار صرف واردات تجهیزات پزشکی می شود که 60 درصد آن کالای مصرفی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین صفوی روز سه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه تجهیزات پزشکی در شیراز افزود: سالانه 40 میلیون دلار نیز صرف تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور می شود.

وی اضافه کرد: ارزش فعلی تجهیزات پزشکی که در مراکز درمانی و بیمارستان ها نصب شده و در حال استفاده است حدود هشت میلیارد دلار است.

معاون مدیر کل تجهیزات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: برای ساماندهی حوزه تامین تجهیزات پزشکی نیاز به تلاش بیشتر و برنامه ریزی جامع داریم.

صفوی ادامه داد: در ماه های اخیر شاهد کاهش یا تثبیت قیمت تجهیزات پزشکی بوده ایم و این موضوع نخستین گام برای ساماندهی ورود و تولید تجهیزات پزشکی است.

این مقام وزارت بهداشت گفت: مهمترین موضوعی که در زمینه تجهیزات پزشکی نیاز به ساماندهی دارد حوزه توزیع است که باید با سیاستگذاری کلان کشور مسائل و چالش های آن حل شود.

نمایشگاه تجهیزات پزشکی از نهم تا 12مهر ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی فارس دایر است که در این نمایشگاه 151 شرکت حضور دارند.

تعداد هشت شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی از استان فارس، 86 شرکت از خارج از استان و مابقی شرکت ها دانش بنیان هستند.