آرشیو چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۱۱
فرهنگ و هنر
۵

«حقیقی» شمع های تولد 64 سالگی اش را فوت کرد

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) شب گذشته با حضور جمعی از هنرمندان نقاش و گرافیست، تولد شصت وچهار سالگی ابراهیم حقیقی و از پیشکسوتان هنر گرافیک ایران را جشن گرفت.

به گزارش فارس، تولد ماه عنوان برنامه ای است که هر ماه از سوی موزه امام علی (ع) برای نکوداشت هنرمندان پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی و به مناسبت سالروز تولد این هنرمندان برگزار می شود.

یکشنبه پانزدهم مهر برنامه تولد ماه این موزه به سالروز تولد ابراهیم حقیقی، پیشکسوت گرافیک ایران اختصاص یافت که با حضور جمعی از هنرمندان مختلف از جمله غلامحسین نامی، عباس کیارستمی، بهرام کلهرنیا، امرالله فرهادی، احسان آقایی و... برگزار شد. در این مراسم بهرام کلهرنیا، فرزاد ادیبی، امید روحانی، امرالله فرهادی و غلامحسین نامی درباره حقیقی سخن گفتند.

در پایان این مراسم نیز ابراهیم حقیقی در کنار خانواده اش قرار گرفت و شمع های تولد شصت وچهار سالگی اش را درحالی که به مزاح جای عددها را عوض کرده بود و به نظر می رسید چهل و شش ساله است، فوت کرد.

حقیقی متولد سیزدهم مهر ماه 1328 تهران است. او دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و با وجود آن که در رشته گرافیک تحصیل نکرده است، اما با همراهی و دوستی با مرتضی ممیز وارد این عرصه شد و از سال 1347 تاکنون طراحی جلد کتاب ها، مجلات گوناگون و طراحی تیتراژ بسیاری از فیلم ها، سریال ها و نمایش های مختلف را بر عهده داشته است.

او نمایشگاه های متعددی برگزار کرده و جوایز بسیاری را در زمینه گرافیک از آن خود کرده است.