آرشیو چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۸۲
صفحه آخر
۲۴

اکران فیلم جدید قریبیان بعدازظهر دیروز در سینماتک روزنامه ایران

«گناهکاران» به ایران آمدند

آزاده مختاری

فرامرز قریبیان، سام قریبیان، بهاره کیان افشار و کوروش تهامی ساعت 15روز گذشته در روزنامه ایران حضور یافتند تا در کنار روزنامه نگاران به تماشای فیلم بنشینند و سپس در نشست نقد و بررسی فیلم پاسخگوی سوالات مخاطبان و منتقدان باشند.

بی تردید فیلم «گناهکاران» گامی نو در سینمای ایران محسوب می شود؛ فیلمی متفاوت با فیلمنامه ای داستانگو می شود گفت یک اثر سینمایی با مدیوم های تخصصی سینمای پلیسی است.

«گناهکاران» ساخته سال 1391 چهارمین فیلم به کارگردانی فرامرز قریبیان این هنرمند بنام کشور است. قریبیان 13 سال پس از کارگردانی آخرین فیلم خود به نام «چشم هایش»، «گناهکاران» را کارگردانی کرد؛ فیلمی که سام قریبیان پسر وی فیلمنامه آن را نگاشته است. قریبیان علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی اثر را نیز عهده دار بوده و به گفته خودش، از حمایت هیچ ارگانی در فیلمش بهره نبرده و این نکته ای است که دوستداران و حامیان سینما باید بدان توجه کنند. «گناهکاران» اولین تجربه همکاری حرفه ای قریبیان در کنار پسرش محمدسام است. فرامرز قریبیان مهمان دوست داشتنی روز گذشته روزنامه ایران تاکنون سه بار در سال های 1366، 1371 و 1378 موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. به نظر می رسد «گناهکاران» فیلمی که این روزها بر پرده سینماهای کشور در حال اکران است، همه چیز برای تماشای یک فیلم پلیسی متعارف را دارد.

مشروح نشست نقد و بررسی «گناهکاران» را در روزهای آتی در کافه ایران بخوانید.