آرشیو شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۴۹۴
اقتصادی
۲۲

برخورد جدی با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آن ها یکی از مهم ترین اولویت های این سازمان است که در این راستا ضمن اصلاح ساختارها و قوانین، با متخلفان به صورت جدی برخورد می شود.

قباد افشار در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و خرد شدن آن ها باید زیرساخت ها و بسترهای آن در درجه اول فراهم شود که دراین راستا اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تایید و تصویب شده که بزودی به صحن علنی مجلس می رود.

وی افزود: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیازمند عزم ملی، همکاری و هماهنگی همه دستگاه های ذیربط هستیم که می تواند از تخریب بیشتر محیط زیست جلوگیری کند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به معنی نفی مالکیت خرد نیست بلکه در این طرح باید از تکه تکه شدن اراضی جلوگیری کرد.

افشار تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی مسئولیت برنامه ریزی و سیاستگذاری در راستای جلوگیری از خرد شدن اراضی و تغییر کاربری آن ها را برعهده دارد. همچنین باید هماهنگی های لازم با قوه قضائیه، استانداری ها، فرمانداری ها و سایر دستگاه های مستقر در شهرستان های کشور صورت گیرد. وی افزود: سازمان امور اراضی باید ضمن افزایش و تقویت هماهنگی خود با دستگاه های ذیربط و برطرف کردن خلاهای قانونی زیرساخت ها، منابع و امکانات خود را تقویت کند. همچنین در این راستا بازرسی ها و گشتزنی های سازمان و همکاری با نیروی انتظامی افزایش پیدا می کند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی با متخلفانی که در مناطق خوش آب و هوا همچون استان های شمالی کشور، اطراف تهران و... زمین کشاورزی را به ویلاتبدیل می کنند، برخورد می شود.