آرشیو سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۴۹۷
سیاسی
۲۳
خبر

بهار توقیف شد

روزنامه بهار توقیف شد اما لغو امتیاز نشد.

روز گذشته هیات نظارت بر مطبوعات به پرونده روزنامه بهار رسیدگی و در نهایت رای به توقیف آن داد.

به گزارش فارس، انتشار این روزنامه با استناد به تبصره ذیل ماده 12 قانون مطبوعات متوقف و برای رسیدگی به دادگاه ارجاع می شود.

چهارشنبه گذشته در روزنامه بهار مقاله ای با عنوان «امام، پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» منتشر شد که مسئولان روزنامه بلافاصله توضیحاتی ارائه و عذر خواهی کردند.

صاحبان نشریه با انتشار یادداشتی اعلام کردند برای جبران مافات خودخواسته منتشر نمی شوند.

اقداماتی که اگر چه نتوانست مانع توقیف روزنامه شود اما به گفته علی مطهری، عضو هیات نظارت بر مطبوعات مانع لغو امتیاز«بهار» شد.

علی مطهری در گفت وگو با مهر، عذر خواهی روزنامه بهار و عدم انتشار این روزنامه به صورت داوطلبانه را در حکم هیات نظارت بر مطبوعات موثر دانست «چون نظر برخی اعضا لغو امتیاز این روزنامه بود اما با اقدامات داوطلبانه مدیران این روزنامه حکم به توقیف و ارجاع روزنامه به دادگاه تنزل پیدا کرد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این باره گفت: روزنامه «بهار» به درج مطلبی که به نوعی تحریف تاریخ اسلام محسوب می شود، اقدام کرده و این امر در ایجاد اختلافات قومی و مذهبی نقش داشته؛ از این رو براساس قانون مطبوعات این روزنامه توقیف شده است.

به گزارش ایرنا، «علی جنتی» در حاشیه دیدار با جمعی از ادبا وفرهیختگان کویتی که در وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: این روزنامه باوجود اینکه چندین تذکر از هیات نظارت برمطبوعات دریافت کرده، مجددا اقدام به چاپ مقالاتی در جهت ایجاد اختلافات مذهبی کرده است.

وی افزود: این روزنامه مقاله ای را چاپ کرده که علاوه براینکه نوعی تحریف تاریخ اسلام محسوب می شود، به اختلافات مذهبی نیز دامن می زند.

به این ترتیب اگرچه روزنامه بهار از لغو امتیاز جست اما توقیف شد و حال باید منتظر رای دادگاه درباره خود باشد.