آرشیو سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۴۹۷
ایران شوک
۱۵

سیل وتوفان سهمگین جنوب انگلستان را فرا گرفت

گروه شوک: بارش های سیل آسا و هجوم توفان های هولناک در مناطق مختلف انگلستان زندگی میلیون ها نفر را به خطر انداخت و موجب اختلال در سفرهای زمینی و هوایی شد.

سازمان هواشناسی انگلستان از چند روز قبل به میلیون ها نفر در مناطق جنوب، جنوب شرقی و مرکز انگلستان درباره آغاز توفان و باران های سیل آسا طی دو روز آینده هشدار داده بود.

کارشناسان هواشناسی، بادهایی با سرعت 130 کیلومتر را پیش بینی کرده بودند.

طبق گزارش ماموران آتش نشانی و امداد و نجات، سیل در برخی مناطق خسارات زیادی به ساختمان ها وارد کرده و صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند. درختان از جا کنده شده اند و اختلال در سیستم برق و شبکه های حمل و نقل، شهرهای مختلفی را فلج کرده است.

بارندگی ها به حدی شدید بوده که بیش از 40 میلیمتر در مدت 7ساعت گزارش شده است. در این مناطق شرکت های بین المللی پرواز هواپیما را لغو کرده اند و برنامه حرکت قطارها نیز به حالت تعلیق درآمده است. سخنگوی آژانس محیط زیست انگلستان در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد با تشکیل تیم های ویژه و اتخاذ تدابیر امنیتی برای پاک کردن کانال های آب، قصد دارند از بروز بیماری های واگیردار جلوگیری کنند. کانون این توفان در سواحل شرقی امریکا و در اقیانوس اطلس بوده و طی یک مسیر طولانی به انگلستان و مناطقی از اروپا رسیده است.