آرشیو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۰
اقتصادی
۶

خداحافظی با بازرسی چمدان مسافران

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی از کاهش نظارت های اضافی بر ورود و خروج مسافران در فرودگاه بین المللی امام خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا شرایط رفت و آمد و گردش مسافران در فرودگاه آسان تر شود، برای همین منظور در ورودی فرودگاه امام دیگر چمدانی را کنترل نخواهیم کرد و به زودی در خروجی ها هم این کنترل برداشته خواهد شد.

به گزارش مهر، علی محمد نوریان با اشاره به این که اقدام مذکوربا هماهنگی گمرک انجام شده است، اظهار داشت: البته به این معنی نیست که نظارتی وجود ندارد بلکه نظارت به شکل غیرمحسوس و با سیستم و دستگاه انجام می شود.

وی توسعه دستگاه های کمک ناوبری در فرودگاه های کشور را مرتبط با بخش ایمنی پروازها دانست و گفت: دستگاه های کمک ناوبری شرایط فرودگاه را به خلبان نشان می دهد و از آنجایی که دستگاه های فرودگاهی براساس دستورالعمل کارخانه باید سه تا شش ماه یکبار چک شود زیرا اگر سیستم ها کار نکند ایمنی پروازها را به خطر می اندازند.نوریان با بیان این که دو هواپیما فالکن از قدیم در اختیار سازمان هواپیمایی بود اما به دلیل نبود قطعه کارایی چندانی نداشت، گفت: خوشبختانه پنها تیمی را به کمک نیروهای متخصص تشکیل داد و این دستگاه ها را تعمیر و به روز کرد، در نتیجه با اطمینان بیشتری می توان با این هواپیماها دستگاه های موجود در کشور را کالیبره کرد. قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی تصریح کرد: قیمت غربی این تجهیزات که بر هواپیمای فالکن نصب شده است نزدیک به 5 میلیون دلار است اما نوع شرقی و روسی آن نصف این قیمت است. ضمن آن که در داخل به مرحله تولید رسیدیم.